Adviseurs Tweejarige subsidies

  • Adviseurs commissie Podiumkunsten & Letteren
  • Sedat Bugdaci
    Voorzitter

    Sedat Bugdaci (1975) is zelfstandig manager en business developer in verschillende creatieve vakgebieden. Bugdaci was onder andere oprichter en directeur van de Haagse publieke omroep (Den Haag FM/TV, FunX) en is bestuurslid voor de Leidse omroep Unity FM/TV. Hij heeft ervaring als marketingmanager van Culturalis Theater en als zakelijk leider van Breaking Ground, een platform voor Europese filmstudenten. Hij is directeur/eigenaar van TRITIKO Management en kwartiermaker bij Stichting Hoedje van Papier. Hij is adviseur bij onder meer het Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland en onafhankelijke voorzitter voor de projectsubsidies muziek van het Fonds Podiumkunsten.

  • Pieter van Adrichem

    Pieter van Adrichem (1965) is marketing manager van Eurosonic Noorderslag en freelance manager en marketing consultant in de podiumkunsten. In het verleden werkte hij voor o.a. Amsterdam Dance Event, het Bimhuis, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en voor Toneelgroep Amsterdam. Als zelfstandig manager houdt Van Adrichem zich veel bezig met vragen over ondernemerschap en de kracht van het (culturele) merk. De afgelopen twee jaar werkte Pieter van Adrichem o.a. voor Cross-linx, Club Vera, de Vrijheidscolleges en voor Amsterdam Sinfonietta.

  • Aliefka Bijlsma

    Aliefka Bijlsma is sinds 1999 werkzaam in het literaire veld en de filmsector. Ze studeerde rechten aan de UvA en werkte enige jaren als advocate op haar geboorte-eiland Curaçao. Na haar overstap naar de filmsector verkreeg ze ruime ervaring op zowel zakelijk-juridisch gebied als binnen de inhoudelijke ontwikkeling van formats en scenario’s. Momenteel werkt ze voor film- en tv productiebedrijf Johan Nijenhuis & Co., op gebied van 'Development and Licensing'. Bijlsma schreef scenario’s voor speelfilms en TV series, twee literaire romans (uitgeverij Augustus) en enkele (wetenschappelijke) artikelen en opiniestukken.

  • Hildegard Draaijer

    Hildegard Draaijer is sinds 1998 als artistiek directeur, regisseur en docent verbonden aan theatergroep DOX. Haar werk met jonge ambitieuze spelers en dansers kenmerkt zich door diverse disciplines als dans en spel op een natuurlijke manier aan elkaar te verbinden. Bij diverse theater-, dans- en onderwijsinstellingen is Draaijer regelmatig te gast als regisseur. Daarnaast geeft ze masterclasses en trainingen aan professionele drama- en dansdocenten en regisseurs/choreografen in binnen- en buitenland. Als hoofd- en gastdocent is Hildegard Draaijer werkzaam bij de hbo-bachelor opleidingen HKU, Codarts, Toneelacademie Maastricht en ArtEZ. Daarnaast is ze verbonden aan de Nederlandse Dansdagen en was ze adviseur voor het Fonds Podiumkunsten.

  • Jessica de Heer

    Jessica de Heer studeerde klavecimbel aan het Conservatorium in Utrecht en kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht. Na haar studie werkte ze onder meer als beleidsmedewerker bij het voormalige Amsterdamse centrum voor hedendaagse muziek de IJsbreker en had ze haar eigen muziekorganisatiebureau The Office. Daarnaast werkte ze als redacteur muziek en dans bij de NPS en als muziekprogrammeur bij het Muziekcentrum Vredenburg. Van 2010 tot maart 2015 was ze (artistiek) directeur van Oorkaan. In de functie van adviseur of bestuurslid is Jessica de Heer betrokken bij verschillende muziekorganisaties en fondsen.

  • Peter van der Hoop

    studeerde Communicatiewetenschap en maakte in 1994 zijn start binnen het kunstenveld als organisator van het Triple X festival. Hij was zakelijk leider van Felix Meritis en werkte tien jaar als faculteitssecretaris voor de dansopleidingen van de Theaterschool binnen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Van der Hoop was medeoprichter van het Bijlmer Parktheater en werd daarna zakelijk leider en interim directeur van het Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond en werkten hij als manager bedrijfsvoering van Musis & Stadstheater Arnhem (voorheen Musis Sacrum). Momenteel is hij directeur en producent bij STIP theaterproducties.

  • Karen Welling

    Karen Welling studeerde Nederlands en Theaterwetenschap in Amsterdam en combineerde een aantal jaren het schrijven over theater (o.a. bij het Haarlems Dagblad en Toneel Theatraal) met een baan als beleidsmedewerker beeldende kunst bij de provincie Noord-Brabant. Ze werkte als hoofd communicatie van Het Muziektheater in Amsterdam - waar ze ook de marketingafdeling van de Gastprogrammering leidde – en stapte in 2003 over naar het Fonds Podiumprogrammering en Marketing in Den Haag, dat een paar jaar later op zou gaan in het Fonds Podiumkunsten. Daar was ze tot eind 2015 secretaris festivals & programmering. Momenteel is ze actief als adviseur, redacteur en fondsenwerver in de culturele sector en bestuurslid van het Grand Theatre in Groningen en WArd/waRD, het dansgezelschap van choreografe Ann Van den Broek. 

  • Rosita Wouda

    Rosita Wouda is een ervaren manager en bestuurder in het kunst- en cultuurveld. Lange tijd was zij zakelijk leider van het Schönberg Ensemble en het Asko Ensemble, die in 2008 zijn gefuseerd tot het Asko|Schönberg. Wouda was projectleider van het jubileumseizoen School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast heeft ze bij vele instellingen opgetreden als adviseur, waaronder Opera Zuid, Stichting Operamakers, Cinedans en het Nederlands Kamerkoor. Ook deed Rosita Wouda onderzoek in opdracht van het Mondriaan Fonds naar de Kunstkoopregeling Nederlandse galeries. Van 2009 tot 2011 was ze artistiek manager van het doctoraatstraject Academie der Kunsten van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Hogeschool der Kunsten Den Haag. Momenteel is ze voorzitter van Nieuw Amsterdams Peil, een ensemble met de focus op hedendaagse kamermuziek.

  • Adviseurs commissie Visuele Kunsten
  • Jacinta Duttenhofer
    Voorzitter

    Jacinta Duttenhofer (1958) is een ervaren bestuurder en toezichthouder in met name de onderwijssector. Duttenhofer was daarnaast jarenlang actief als advocaat in de sociale advocatuur en voormalig directeur bij Stichting Maatschappijopbouw Zuidoost en Stichting KGCA (Scholing en ondersteuning voor Ondernemingsraden). Zij is lid van het CDA waarvoor zij zitting had in de gemeenteraad Ouder-Amstel (2010- 2014). Duttenhofer is de afgelopen negen jaar plv. voorzitter bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs, is lid RvC van Woondiensten Aarwoude en Voorzitter en lid van de RvC van Gezinssupport.nu. Van 2006 tot 2011 was zij als bestuurslid betrokken bij respectievelijk Krater Theater en Bijlmerpark Theater

  • Basje Boer

    is schrijver en freelance filmjournalist. Er zijn inmiddels twee boeken van haar uitgegeven. De laatste, de roman Bermuda, kwam in 2016 uit bij Nijgh & Van Ditmar. Eind 2018 verschijnt haar nieuwe roman, Nulversie. Als journalist schrijft ze onder meer voor De Groene Amsterdammer en de Filmkrant. Ook schrijft ze regelmatig over andere onderwerpen, zoals beeldende kunst, popcultuur en literatuur. Daarnaast maakt ze maandelijks een podcast over film voor tijdschrift Schokkend Nieuws. Boer studeerde fotografie aan de Gerrit Rietveld Academie en werkte in het verleden o.a. bij filmdistributeur De Filmfreak, als dvd-inkoper bij platenzaak Boudisque en als hoofdredacteur van cultuurnetwerk We Are Public. 

  • Sabrina Kamstra

    Sabrina Kamstra is sinds 1997 hoofd Kunstzaken van het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam, wiens collectie ruim 6000 hedendaagse Nederlandse kunstwerken omvat. Van 1983 tot 1987 werkte Kamstra als conservator bij Stichting De Appel in Amsterdam. Daarna werkte zij zeven jaar in Tokyo als directeur culturele zaken van het Japan-Nederland Instituut. Kamstra bekleedt diverse bestuurlijke en adviserende functies. Sinds 2014 is zij adviseur voor het Mondriaan fonds en sinds 2015 jurylid van de Elisabeth van Thüringen prijs. Voorheen was zij van 2002 tot 2006 Kroonlid Van de Raad voor Cultuur en bestuurslid van de Amsterdamse Kunstraad (2007 – 2011). Tot 2015 was zij voorzitter van de VBCN - Vereniging Bedrijfscollecties Nederland.

  • Eelco van der Lingen

    Eelco van der Lingen is sinds 2007 initiator, directeur en curator van Nest in Den Haag. Daarnaast heeft hij tentoonstellingen gemaakt voor het Centraal Museum Utrecht (Lekker Licht) en Tent in Rotterdam (Shift & Drift). In het verleden was hij adviseur bij de gemeente Leiden, het CBK Rotterdam, het Mondriaan Fonds en bij Fonds Kwadraat (voorheen Materiaalfonds). Als gastdocent was van der Lingen betrokken bij verschillende academies. Op de Gerrit Rietveld Academie en Academie Minerva was hij extern gecommitteerde.

  • Johan Oomen

    werkt bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid als manager van de Afdeling Kennis en Innovatie. Deze afdeling initieert, stimuleert en faciliteert onderzoek en innovatie binnen uiteenlopende domeinen. Daarnaast is hij als onderzoeker verbonden aan de "User Centric Data Science” groep binnen de faculteit Informatica van de Vrije Universiteit. Hier onderzoekt hij hoe cultureel erfgoed op een betekenisvolle manier online toegankelijk gemaakt kan worden. Johan Oomen is bestuurslid van de Europeana Foundation en het Centre for Language and Speech Technology van de Radboud Universiteit. Hij heeft aan de wieg gestaan van EUscreen, Europeana Sounds en Open Cultuur Data; drie expert communities die werken aan de online beschikbaarstelling van digitaal erfgoed.

  • Jurriaan Rammeloo

    is sinds 2015 partner bij Blueyard, een adviesbureau dat actief is binnen de cultuursector, creatieve industrie en (digitale) media. Het bedrijf ondersteunt organisaties, overheden en professionals bij het onderzoeken, ontwikkelen en financieren van projecten. Daarnaast is hij als programma of interim manager actief in de cultuursector. Eerder was Rammeloo Zakelijk Leider bij het Nederlands Film Festival (2013 t/m 2015) en Cinekid (2011 t/m 2013). Daarvoor werkte hij als Senior Management Consultant bij Andersson Elffers Felix (2006 t/m 2011). Jurriaan Rammeloo is penningmeester van productiehuis Nowhere.

  • Barbara Visser

    (1966) Barbara Visser studeerde fotografie en audiovisuele beeldende kunst aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam, de Jan van Eyck Academie in Maastricht en de Cooper Union in New York. Kenmerkend voor Vissers kunstpraktijk is de diversiteit van projecten en de samenwerking die zij daarin aangaat met vakgebieden als architectuur, literatuur en wetenschap. Vanuit deze praktijk was en is zij daarnaast werkzaam als docent aan diverse (inter)nationale kunst– ontwerp– en architectuuropleidingen. Haar huidige werk bestaat voornamelijk uit het maken van films. Van april 2014 tot augustus 2017 was Barbara Visser voorzitter van de Akademie van Kunsten van de KNAW. In 2017 was zij interim artistiek directeur van IDFA, het International Documentary Filmfestival Amsterdam, dat in dat jaar haar feestelijke 30e editie beleefde. 

  • Liesbeth in’t Hout

    Het professionele leven van Liesbeth in’t Hout speelt zich voornamelijk af op de gebieden design en mode en de onderlinge raakvlakken daarbinnen. De laatste twee decennia lag het accent met name op het onderwijs , o.a. als directeur Design Academy Eindhoven en AMFI-Amsterdam Fashion Institute. Haar overige recente werkzaamheden zijn parttime co-directeur ad-interim aan het Sandberg Instituut en Vormgeving en begeleiding tijdelijk Masterprogramma Fashion Matters (2013-2017).

  • Podiumkunsten & Letteren en Visuele Kunsten hebben waar relevant van elkaars adviseurs gebruik gemaakt.

Sedat Bugdaci (1975) is zelfstandig manager en business developer in verschillende creatieve vakgebieden. Bugdaci was onder andere oprichter en directeur van de Haagse publieke omroep (Den Haag FM/TV, FunX) en is bestuurslid voor de Leidse omroep Unity FM/TV. Hij heeft ervaring als marketingmanager van Culturalis Theater en als zakelijk leider van Breaking Ground, een platform voor Europese filmstudenten. Hij is directeur/eigenaar van TRITIKO Management en kwartiermaker bij Stichting Hoedje van Papier. Hij is adviseur bij onder meer het Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland en onafhankelijke voorzitter voor de projectsubsidies muziek van het Fonds Podiumkunsten.

Pieter van Adrichem (1965) is marketing manager van Eurosonic Noorderslag en freelance manager en marketing consultant in de podiumkunsten. In het verleden werkte hij voor o.a. Amsterdam Dance Event, het Bimhuis, het Rotterdams Philharmonisch Orkest en voor Toneelgroep Amsterdam. Als zelfstandig manager houdt Van Adrichem zich veel bezig met vragen over ondernemerschap en de kracht van het (culturele) merk. De afgelopen twee jaar werkte Pieter van Adrichem o.a. voor Cross-linx, Club Vera, de Vrijheidscolleges en voor Amsterdam Sinfonietta.

Aliefka Bijlsma is sinds 1999 werkzaam in het literaire veld en de filmsector. Ze studeerde rechten aan de UvA en werkte enige jaren als advocate op haar geboorte-eiland Curaçao. Na haar overstap naar de filmsector verkreeg ze ruime ervaring op zowel zakelijk-juridisch gebied als binnen de inhoudelijke ontwikkeling van formats en scenario’s. Momenteel werkt ze voor film- en tv productiebedrijf Johan Nijenhuis & Co., op gebied van 'Development and Licensing'. Bijlsma schreef scenario’s voor speelfilms en TV series, twee literaire romans (uitgeverij Augustus) en enkele (wetenschappelijke) artikelen en opiniestukken.

Hildegard Draaijer is sinds 1998 als artistiek directeur, regisseur en docent verbonden aan theatergroep DOX. Haar werk met jonge ambitieuze spelers en dansers kenmerkt zich door diverse disciplines als dans en spel op een natuurlijke manier aan elkaar te verbinden. Bij diverse theater-, dans- en onderwijsinstellingen is Draaijer regelmatig te gast als regisseur. Daarnaast geeft ze masterclasses en trainingen aan professionele drama- en dansdocenten en regisseurs/choreografen in binnen- en buitenland. Als hoofd- en gastdocent is Hildegard Draaijer werkzaam bij de hbo-bachelor opleidingen HKU, Codarts, Toneelacademie Maastricht en ArtEZ. Daarnaast is ze verbonden aan de Nederlandse Dansdagen en was ze adviseur voor het Fonds Podiumkunsten.

Jessica de Heer studeerde klavecimbel aan het Conservatorium in Utrecht en kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht. Na haar studie werkte ze onder meer als beleidsmedewerker bij het voormalige Amsterdamse centrum voor hedendaagse muziek de IJsbreker en had ze haar eigen muziekorganisatiebureau The Office. Daarnaast werkte ze als redacteur muziek en dans bij de NPS en als muziekprogrammeur bij het Muziekcentrum Vredenburg. Van 2010 tot maart 2015 was ze (artistiek) directeur van Oorkaan. In de functie van adviseur of bestuurslid is Jessica de Heer betrokken bij verschillende muziekorganisaties en fondsen.

studeerde Communicatiewetenschap en maakte in 1994 zijn start binnen het kunstenveld als organisator van het Triple X festival. Hij was zakelijk leider van Felix Meritis en werkte tien jaar als faculteitssecretaris voor de dansopleidingen van de Theaterschool binnen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Van der Hoop was medeoprichter van het Bijlmer Parktheater en werd daarna zakelijk leider en interim directeur van het Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond en werkten hij als manager bedrijfsvoering van Musis & Stadstheater Arnhem (voorheen Musis Sacrum). Momenteel is hij directeur en producent bij STIP theaterproducties.

Karen Welling studeerde Nederlands en Theaterwetenschap in Amsterdam en combineerde een aantal jaren het schrijven over theater (o.a. bij het Haarlems Dagblad en Toneel Theatraal) met een baan als beleidsmedewerker beeldende kunst bij de provincie Noord-Brabant. Ze werkte als hoofd communicatie van Het Muziektheater in Amsterdam - waar ze ook de marketingafdeling van de Gastprogrammering leidde – en stapte in 2003 over naar het Fonds Podiumprogrammering en Marketing in Den Haag, dat een paar jaar later op zou gaan in het Fonds Podiumkunsten. Daar was ze tot eind 2015 secretaris festivals & programmering. Momenteel is ze actief als adviseur, redacteur en fondsenwerver in de culturele sector en bestuurslid van het Grand Theatre in Groningen en WArd/waRD, het dansgezelschap van choreografe Ann Van den Broek. 

Rosita Wouda is een ervaren manager en bestuurder in het kunst- en cultuurveld. Lange tijd was zij zakelijk leider van het Schönberg Ensemble en het Asko Ensemble, die in 2008 zijn gefuseerd tot het Asko|Schönberg. Wouda was projectleider van het jubileumseizoen School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast heeft ze bij vele instellingen opgetreden als adviseur, waaronder Opera Zuid, Stichting Operamakers, Cinedans en het Nederlands Kamerkoor. Ook deed Rosita Wouda onderzoek in opdracht van het Mondriaan Fonds naar de Kunstkoopregeling Nederlandse galeries. Van 2009 tot 2011 was ze artistiek manager van het doctoraatstraject Academie der Kunsten van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Hogeschool der Kunsten Den Haag. Momenteel is ze voorzitter van Nieuw Amsterdams Peil, een ensemble met de focus op hedendaagse kamermuziek.

Jacinta Duttenhofer (1958) is een ervaren bestuurder en toezichthouder in met name de onderwijssector. Duttenhofer was daarnaast jarenlang actief als advocaat in de sociale advocatuur en voormalig directeur bij Stichting Maatschappijopbouw Zuidoost en Stichting KGCA (Scholing en ondersteuning voor Ondernemingsraden). Zij is lid van het CDA waarvoor zij zitting had in de gemeenteraad Ouder-Amstel (2010- 2014). Duttenhofer is de afgelopen negen jaar plv. voorzitter bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs, is lid RvC van Woondiensten Aarwoude en Voorzitter en lid van de RvC van Gezinssupport.nu. Van 2006 tot 2011 was zij als bestuurslid betrokken bij respectievelijk Krater Theater en Bijlmerpark Theater

is schrijver en freelance filmjournalist. Er zijn inmiddels twee boeken van haar uitgegeven. De laatste, de roman Bermuda, kwam in 2016 uit bij Nijgh & Van Ditmar. Eind 2018 verschijnt haar nieuwe roman, Nulversie. Als journalist schrijft ze onder meer voor De Groene Amsterdammer en de Filmkrant. Ook schrijft ze regelmatig over andere onderwerpen, zoals beeldende kunst, popcultuur en literatuur. Daarnaast maakt ze maandelijks een podcast over film voor tijdschrift Schokkend Nieuws. Boer studeerde fotografie aan de Gerrit Rietveld Academie en werkte in het verleden o.a. bij filmdistributeur De Filmfreak, als dvd-inkoper bij platenzaak Boudisque en als hoofdredacteur van cultuurnetwerk We Are Public. 

Sabrina Kamstra is sinds 1997 hoofd Kunstzaken van het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam, wiens collectie ruim 6000 hedendaagse Nederlandse kunstwerken omvat. Van 1983 tot 1987 werkte Kamstra als conservator bij Stichting De Appel in Amsterdam. Daarna werkte zij zeven jaar in Tokyo als directeur culturele zaken van het Japan-Nederland Instituut. Kamstra bekleedt diverse bestuurlijke en adviserende functies. Sinds 2014 is zij adviseur voor het Mondriaan fonds en sinds 2015 jurylid van de Elisabeth van Thüringen prijs. Voorheen was zij van 2002 tot 2006 Kroonlid Van de Raad voor Cultuur en bestuurslid van de Amsterdamse Kunstraad (2007 – 2011). Tot 2015 was zij voorzitter van de VBCN - Vereniging Bedrijfscollecties Nederland.

Eelco van der Lingen is sinds 2007 initiator, directeur en curator van Nest in Den Haag. Daarnaast heeft hij tentoonstellingen gemaakt voor het Centraal Museum Utrecht (Lekker Licht) en Tent in Rotterdam (Shift & Drift). In het verleden was hij adviseur bij de gemeente Leiden, het CBK Rotterdam, het Mondriaan Fonds en bij Fonds Kwadraat (voorheen Materiaalfonds). Als gastdocent was van der Lingen betrokken bij verschillende academies. Op de Gerrit Rietveld Academie en Academie Minerva was hij extern gecommitteerde.

werkt bij het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid als manager van de Afdeling Kennis en Innovatie. Deze afdeling initieert, stimuleert en faciliteert onderzoek en innovatie binnen uiteenlopende domeinen. Daarnaast is hij als onderzoeker verbonden aan de "User Centric Data Science” groep binnen de faculteit Informatica van de Vrije Universiteit. Hier onderzoekt hij hoe cultureel erfgoed op een betekenisvolle manier online toegankelijk gemaakt kan worden. Johan Oomen is bestuurslid van de Europeana Foundation en het Centre for Language and Speech Technology van de Radboud Universiteit. Hij heeft aan de wieg gestaan van EUscreen, Europeana Sounds en Open Cultuur Data; drie expert communities die werken aan de online beschikbaarstelling van digitaal erfgoed.

is sinds 2015 partner bij Blueyard, een adviesbureau dat actief is binnen de cultuursector, creatieve industrie en (digitale) media. Het bedrijf ondersteunt organisaties, overheden en professionals bij het onderzoeken, ontwikkelen en financieren van projecten. Daarnaast is hij als programma of interim manager actief in de cultuursector. Eerder was Rammeloo Zakelijk Leider bij het Nederlands Film Festival (2013 t/m 2015) en Cinekid (2011 t/m 2013). Daarvoor werkte hij als Senior Management Consultant bij Andersson Elffers Felix (2006 t/m 2011). Jurriaan Rammeloo is penningmeester van productiehuis Nowhere.

(1966) Barbara Visser studeerde fotografie en audiovisuele beeldende kunst aan de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam, de Jan van Eyck Academie in Maastricht en de Cooper Union in New York. Kenmerkend voor Vissers kunstpraktijk is de diversiteit van projecten en de samenwerking die zij daarin aangaat met vakgebieden als architectuur, literatuur en wetenschap. Vanuit deze praktijk was en is zij daarnaast werkzaam als docent aan diverse (inter)nationale kunst– ontwerp– en architectuuropleidingen. Haar huidige werk bestaat voornamelijk uit het maken van films. Van april 2014 tot augustus 2017 was Barbara Visser voorzitter van de Akademie van Kunsten van de KNAW. In 2017 was zij interim artistiek directeur van IDFA, het International Documentary Filmfestival Amsterdam, dat in dat jaar haar feestelijke 30e editie beleefde. 

Het professionele leven van Liesbeth in’t Hout speelt zich voornamelijk af op de gebieden design en mode en de onderlinge raakvlakken daarbinnen. De laatste twee decennia lag het accent met name op het onderwijs , o.a. als directeur Design Academy Eindhoven en AMFI-Amsterdam Fashion Institute. Haar overige recente werkzaamheden zijn parttime co-directeur ad-interim aan het Sandberg Instituut en Vormgeving en begeleiding tijdelijk Masterprogramma Fashion Matters (2013-2017).