Adviseurs projectsubsidies Innovatie

  • Siobhan Burger

    is mede-oprichter van Arttenders. Samen met haar compagnon Faye Ellen verbindt zij kunst met de zakelijke wereld. Hierbij zetten zij kunst in als middel voor verschillende zakelijke doeleinden. Zij doen dit door het initiëren van locatie-specifieke kunstinstallaties in vastgoedontwikkeling, kantoren, horeca en de openbare ruimte. Daarnaast adviseren zij culturele organisaties en bedrijven over duurzame partnerschappen met als doel om zich te concentreren op wederzijdse voordelen van samenwerking. Ze heeft een BA in Cultural Studies van de Erasmus Universiteit in Rotterdam en Bilgi University Istanbul en een MA in Museum Studies van New York University. Siobhan Burger is lid van het bestuur van KOP.

  • Rolf Burrekers

    (1958) is opgegroeid in Amsterdam, is van huis uit registeraccountant en werkt als CEO/CFO voor verschillende organisaties in het bedrijfsleven. Hij heeft een ruime ervaring in het doorvoeren van cultuurveranderingen binnen organisaties. Burrekers heeft meerdere bestuursfuncties vervuld en was één van de oprichters van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Hij is zeer geïnteresseerd in kunst en cultuur en bezoekt regelmatig musea, tentoonstellingen en andere culturele evenementen.

  • Sandra van Dongen

    (1979) is communicatie- en marketing specialist met als standplaats Rotterdam. Afgelopen 10 jaar werkte zij voor culturele merken als Museum Boijmans Van Beuningen en concert- en congresgebouw de Doelen. Sandra van Dongen heeft naast deze werkzaamheden diverse adviserende en bestuurlijke ervaring in de culturele sector. Na haar master Kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht was zij bij diverse kunstenaarsinitiatieven werkzaam, zoals Casco, Expodium, BAK en If I Can’t Dance…

  • Paulien Dresscher

    is onafhankelijk onderzoeker, curator en adviseur op het gebied van beeldende kunst, digitale cultuur, film en design. Opererend op het raakvlak van theorie en praktijk is zij momenteel betrokken bij het Interactive programma van het Nederlands Film Festival, de kunstprogrammering van ITGWO, de raad van advies van het Nederlands Letterenfonds, Stichting Cultuur Eindhoven en bij de afdeling Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht. Zij woont met man en dochter op een zeilboot in het centrum van Amsterdam. Paulien Dresscher heeft haar BA behaald aan Academie Minerva in Groningen, een MA New Media en een Research MA Media Studies aan de Universiteit van Amsterdam.

  • Roel van Herpt

    (1982) is strategisch adviseur en oprichter van Agency Agency, practice for strategy and design. Roel adviseert culturele instituten, ontwerpstudios, digitale en stedelijke projecten op het gebied van strategie, communicatie en business development. Daarnaast is hij lid van de adviescommissie Digitale Cultuur van het Stimuleringsfonds Creative Industrie.

  • Tom Kniesmeijer

    is toekomstpsycholoog. Hoe mensen omgaan met verandering, dat is zijn terrein. Hij helpt bedrijven om vanuit de eigen identiteit aansluiting te vinden bij een samenleving in beweging. Tom werkte bij verschillende communicatieadviesbureaus en zat in het branchebestuur. Hij was oprichter van de VEA innovatiedenktank Re:set. In 2006 begon hij als zelfstandig ondernemer. Kniesmeijer is spreker op het gebied van trends en de initiator van de jaarlijkse TrendRede. Er verschenen twee boeken van zijn hand: De Seizoenen van de Tijdgeest en Het Matje. Zingevingsfitness. Op dit moment werkt hij aan een roman en een nieuw non-fictie boek.

  • Hilde Smetsers

    (1985) is directeur van Cultuurmarketing: de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. Samen met 650 leden werkt Cultuurmarketing al bijna tien jaar gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. Van 2008 tot 2014 was Smetsers mede eigenaar van een marketingcommunicatiebureau. In diezelfde periode richtte zij de netwerkorganisatie Cultuurmarketing op. Zij volgde haar opleiding aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten en heeft het doel om zich iedere dag met hart en hoofd in te zetten voor een slagkrachtige en vitale kunst- en cultuursector.

  • Sacha van Tongeren

    Duurzame en creatieve vernieuwing in een open innovatiecontext is waar Sacha van Tongeren voor staat. Als concept & program developer heeft Sacha de afgelopen jaren een reeks projecten ontwikkeld die kunst, technologie en samenleving verbinden. Sinds eind 2016 is ze verantwoordelijk voor Maakplaats 021 bij de OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam), een meerjarig innovatieprogramma in samenwerking met Waag Society, Pakhuis de Zwijger en de Hogeschool van Amsterdam. In verschillende OBA-vestigingen worden makerspaces opgezet waar kinderen en jongeren kennis kunnen maken met technologie, digitale fabricage en op een andere manier met uitdagingen uit hun eigen buurt aan de slag gaan. Inmiddels zijn er vier maakplaatsen operationeel.

  • Naast de hier genoemde experts wordt er, per aanvraag, gebruik gemaakt van de expertise van de meerjarige adviseurs. 

is mede-oprichter van Arttenders. Samen met haar compagnon Faye Ellen verbindt zij kunst met de zakelijke wereld. Hierbij zetten zij kunst in als middel voor verschillende zakelijke doeleinden. Zij doen dit door het initiëren van locatie-specifieke kunstinstallaties in vastgoedontwikkeling, kantoren, horeca en de openbare ruimte. Daarnaast adviseren zij culturele organisaties en bedrijven over duurzame partnerschappen met als doel om zich te concentreren op wederzijdse voordelen van samenwerking. Ze heeft een BA in Cultural Studies van de Erasmus Universiteit in Rotterdam en Bilgi University Istanbul en een MA in Museum Studies van New York University. Siobhan Burger is lid van het bestuur van KOP.

(1958) is opgegroeid in Amsterdam, is van huis uit registeraccountant en werkt als CEO/CFO voor verschillende organisaties in het bedrijfsleven. Hij heeft een ruime ervaring in het doorvoeren van cultuurveranderingen binnen organisaties. Burrekers heeft meerdere bestuursfuncties vervuld en was één van de oprichters van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Hij is zeer geïnteresseerd in kunst en cultuur en bezoekt regelmatig musea, tentoonstellingen en andere culturele evenementen.

(1979) is communicatie- en marketing specialist met als standplaats Rotterdam. Afgelopen 10 jaar werkte zij voor culturele merken als Museum Boijmans Van Beuningen en concert- en congresgebouw de Doelen. Sandra van Dongen heeft naast deze werkzaamheden diverse adviserende en bestuurlijke ervaring in de culturele sector. Na haar master Kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht was zij bij diverse kunstenaarsinitiatieven werkzaam, zoals Casco, Expodium, BAK en If I Can’t Dance…

is onafhankelijk onderzoeker, curator en adviseur op het gebied van beeldende kunst, digitale cultuur, film en design. Opererend op het raakvlak van theorie en praktijk is zij momenteel betrokken bij het Interactive programma van het Nederlands Film Festival, de kunstprogrammering van ITGWO, de raad van advies van het Nederlands Letterenfonds, Stichting Cultuur Eindhoven en bij de afdeling Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht. Zij woont met man en dochter op een zeilboot in het centrum van Amsterdam. Paulien Dresscher heeft haar BA behaald aan Academie Minerva in Groningen, een MA New Media en een Research MA Media Studies aan de Universiteit van Amsterdam.

(1982) is strategisch adviseur en oprichter van Agency Agency, practice for strategy and design. Roel adviseert culturele instituten, ontwerpstudios, digitale en stedelijke projecten op het gebied van strategie, communicatie en business development. Daarnaast is hij lid van de adviescommissie Digitale Cultuur van het Stimuleringsfonds Creative Industrie.

is toekomstpsycholoog. Hoe mensen omgaan met verandering, dat is zijn terrein. Hij helpt bedrijven om vanuit de eigen identiteit aansluiting te vinden bij een samenleving in beweging. Tom werkte bij verschillende communicatieadviesbureaus en zat in het branchebestuur. Hij was oprichter van de VEA innovatiedenktank Re:set. In 2006 begon hij als zelfstandig ondernemer. Kniesmeijer is spreker op het gebied van trends en de initiator van de jaarlijkse TrendRede. Er verschenen twee boeken van zijn hand: De Seizoenen van de Tijdgeest en Het Matje. Zingevingsfitness. Op dit moment werkt hij aan een roman en een nieuw non-fictie boek.

(1985) is directeur van Cultuurmarketing: de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. Samen met 650 leden werkt Cultuurmarketing al bijna tien jaar gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. Van 2008 tot 2014 was Smetsers mede eigenaar van een marketingcommunicatiebureau. In diezelfde periode richtte zij de netwerkorganisatie Cultuurmarketing op. Zij volgde haar opleiding aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten en heeft het doel om zich iedere dag met hart en hoofd in te zetten voor een slagkrachtige en vitale kunst- en cultuursector.

Duurzame en creatieve vernieuwing in een open innovatiecontext is waar Sacha van Tongeren voor staat. Als concept & program developer heeft Sacha de afgelopen jaren een reeks projecten ontwikkeld die kunst, technologie en samenleving verbinden. Sinds eind 2016 is ze verantwoordelijk voor Maakplaats 021 bij de OBA (Openbare Bibliotheek Amsterdam), een meerjarig innovatieprogramma in samenwerking met Waag Society, Pakhuis de Zwijger en de Hogeschool van Amsterdam. In verschillende OBA-vestigingen worden makerspaces opgezet waar kinderen en jongeren kennis kunnen maken met technologie, digitale fabricage en op een andere manier met uitdagingen uit hun eigen buurt aan de slag gaan. Inmiddels zijn er vier maakplaatsen operationeel.