Adviseurs Eenmalige subsidies

  • Mohamed Aadroun

    Mohamed Aadroun is als regisseur verbonden aan het Amsterdams Andalusisch Orkest. Hij ontwikkelt voor deze organisatie de theatervoorstellingen en was als regisseur betrokken bij de voorstellingen ‘Levant’ en ‘Ma Kuntu Adri | Ik Had Het Niet Geweten’. Aadroun behaalde in 2006 zijn master Business Administration and Management. Hij werkte van 2009 tot en met 2011 op het ministerie van Economische Zaken. Vanaf 2011 is Mohamed Aadroun docent Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam.

  • Laurence Aëgerter

    Laurence Aëgerter (1972) is beeldend kunstenaar en woont in Amsterdam en Marseille. In haar werk onderzoekt ze het archief dat ons collectieve geheugen vormt. De begrippen ‘displacement’ en ‘translation’ spelen een belangrijke rol in haar werk. Afgelopen jaren heeft Aëgerter deelgenomen aan tal van internationale solo- en groepstentoonstellingen. Recente solotentoonstellingen vonden o.a. plaats in MAMAC Nice, Museum van Loon Amsterdam, Fries Museum Leeuwarden en Forum für Fotografie Cologne.

  • Karin Amatmoekrim

    Karin Amatmoekrim (1976) is schrijver van romans, korte verhalen en columns. In 2004 debuteerde Amatmoekrim met ‘Het knipperleven’. In 2016 kwam haar zesde roman ‘Tenzij de vader’ uit. Amatmoekrim is jurylid van de PC Hooftprijs 2016 en zit tevens in de jury van de Bob den Uyl-prijs. Ook zit ze in de raad van bestuur van de Clark Accord Foundation. Eerder maakte ze deel uit van de adviesraad Cultuur van de gemeente Den Haag en van de Raad van Toezicht van Forum, het kennisinstituut voor multiculturele vraagstukken. Amatmoekrim is daarnaast betrokken bij een veelvoud aan literaire activiteiten.

  • Petra Ardai

    Petra Ardai is sinds 1992 artistiek leider, regisseur, speler/moderator en schrijver bij TG SPACE. Deze organisatie maakt multidisciplinair documentair theater en installaties, doorgaans in de openbare ruimte. TG SPACE heeft sinds de oprichting meer dan 30 voorstellingen geproduceerd in samenwerking met onder andere Theater Frascati, Brakke Grond, Tolhuistuin, Bellevue, Over het IJ Festival, De Parade, Rotterdamse Schouwburg, MAASTD, Festival Oerol, Kaaitheater Brussel en Sziget Festival.

  • Daniëlle van Ark

    (1974) is beeldend kunstenaar en woont en werkt in Amsterdam. In 2005 studeerde zij af aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag als fotograaf. Hetzelfde jaar nog had zij met haar afstudeerserie, foto's van openingen in galeries in New York, haar eerste solo tentoonstelling in FOAM.  Na een aantal jaren haar autonome praktijk gecombineerd te hebben als freelance fotograaf voor onder andere NRC en Vrij Nederland  is van Ark in 2012-13 naar de Rijksakademie voor Beeldende Kunsten gegaan om zich verder te ontwikkelen als beeldend kunstenaar.  Ook is zij recent begonnen met het cureren van tentoonstellingen. Haar werk werd tentoongesteld in o.a. FOAM, de Nederlandsche Bank, Museum van Loon,  Museum of the City of New York, galerie Tegenboschvanvreden, GEM, Daegu Photobiennale, kunstvereniging Diepenheim en is vertegenwoordigd in verschillende publieke en privécollecties. 

  • Corien Baart

    (1965) volgde een opleiding tot theaterdocent en studeerde theaterwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is actief als dramaturg, beleidsadviseur, conceptontwikkelaar, artistiek coördinator en docent voor veel verschillende kunstinstellingen en theatermakers. Haar loopbaan begon bij Hogeschool voor de Kunsten ArtEZ en liep o.a. via het Muziektheater Amsterdam, RoTheater Rotterdam, Toneelhuis Antwerpen, Toneelgroep Amsterdam en De Utrechtse Spelen. De afgelopen twee jaar was zij Secretaris Theater bij het Fonds Podiumkunsten.

  • Tessa Boerman

    (Seoul, 1967) Tessa Boerman is documentairemaker, film- en debat programmeur, adviseur en moderator. Zij studeerde in 1993 af aan de Nederlandse Film en Televisie Academie in de richting Documentaire regie. Na haar studie behaalde zij haar propedeuse Film en Televisie Wetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, maar brak de studie af om bij de VPRO te gaan werken. Zij werkt als onafhankelijke regisseur en zelfstandig ondernemer en combineert haar makerschap met pleitbezorging voor een sterke publieke (cultuur)sector, autonomie van makers en een inclusieve diversiteit.

  • Ivo Bol

    Ivo Bol studeerde sonologie en elektronische muziek aan het Conservatorium van Den Haag. Hij werkt sindsdien als componist, live performer, geluidskunstenaar en curator. Sinds 2008 is hij onderdeel van het record label Kazemat en curator voor OT301. Vanaf 2012 is Bol een van de tien componisten die samen het collectief Monoták vormen. Zij werken samen aan nieuwe muziek en treden in wisselende samenstelling op. Ivo Bol geeft ook workshops over computermuziek, compositie, sound design en elektronische muziek performances.

  • Marko Bonarius

    is na het voltooien van de studies psychologie en rechten tóch voltijds muzikant geworden. Hij is een veelzijdige contrabassist met ruime ervaring in jazz, klassiek, wereldmuziek, muziek voor theater, dans en film. Bovendien zingt hij regelmatig als lage bas, in klassieke koren, maar ook achtergrondzang in bandjes en in het theater. Met een Finse moeder, een verblijf van zes jaar op Sicilië en veel muzikale ervaringen in het buitenland, voelt hij zich als een vis in het water in de internationale en gemêleerde Amsterdamse muziekscene.

  • Carlijn Diesfeldt

    (1978) is freelance curator van ambitieuze langetermijnkunstprojecten op bijzondere locaties. Sinds 2012 is ze als curator betrokken bij Kunst in het Stationsgebied, een meerjarenprogramma (2012-2022) dat hedendaagse kunst koppelt aan het stationsgebied Utrecht. Met o.a. de spraakmakende manifestatie Call of the Mall in Hoog Catharijne (2013) en Public Works (2016) rond het Centraal Station. Tevens is ze sinds 2014 curator van het Department of Search, een langdurig kunstprogramma in de publieke ruimte op het Utrecht Science Park waarin kunstenaars en wetenschappers samenwerken, met o.a. de tentoonstelling Zero Footprint Campus (2017). Als projectleider en adviseur was ze betrokken bij Beyond Leidsche Rijn en Land art Contemporary Drenthe.

     

  • Zippora Elders

    Zippora Elders (1986) studeerde kunstgeschiedenis, erfgoed en curatorschap aan de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit. Elders richtte zich hierbij vooral op de beeldende kunst van de 20e en 21e eeuw, netwerkculturen en visuele cultuur. Naast haar opleiding heeft ze ervaring op gedaan als curator-in-training bij het Stedelijk Museum. In de afgelopen jaren werkte Elders als curator bij FOAM en schreef ze voor verschillende kunstinstellingen, tijdschriften en blogs. Vanaf 2016 is Zippora Elders de artistiek directeur van het Kunstfort bij Vijfhuizen, centrum voor kunst en erfgoed. In die hoedanigheid focust ze zich op internationale uitwisseling, onderzoek en tentoonstellingen rondom de thema’s ecologie en (kunstmatige) natuur.

  • Lucas Evers

    is programma curator bij de Waag. Hij is verantwoordelijk voor veel projecten waarbij kunst, wetenschap en technologie met elkaar in aanraking komen, soms schurend, soms in synergie. Hij initieerde het Open Wet Lab waar kunstenaars, ontwerpers, wetenschappers en het publiek kunnen werken met biotechnologie, omdat dat een technologie is die veel invloed heeft op ons dagelijks leven zonder heel bekend of toegankelijk te zijn. Voor de Waag werkt hij aan meerdere door de EU ondersteunde projecten zoals Future Emerging Art & Technology en Trust Me, I’m an Artist. Hij werkte eerder bij Melkweg en de Balie, was een aantal jaar adviseur bij Dasarts en bij de Mondriaan Stichting. Hij is mede initiator van wat nu bekend is als de Bio Art & Design Award en is (co)curator van verschillende tentoonstellingen in binnen- en buitenland.

  • Julia Geerlings

    Julia Geerlings (1985) is curator en schrijver. Ze studeerde moderne en hedendaagse kunstgeschiedenis aan de Vrije Universiteit Amsterdam en aan de Freie Universität Berlin. Geerlings schrijft regelmatig voor kunstbladen als MetropolisM, Tubelight, Museumtijdschrift en Frieze. Ze werkte tevens aan publicaties voor de Rijksakademie van Beeldende Kunsten en Kunsthuis SYB. Als curator is ze gespecialiseerd in het presenteren van hedendaagse kunst op niet alledaagse locaties. Zo heeft ze voor Kunstfort bij Vijfhuizen, de Oude Kerk in Amsterdam, kunstinitiatief -1 in Parijs en de Amsterdamse Thomaskerk artistieke programma’s samengesteld. Momenteel is Geerlings werkzaam als gastcurator bij de Oude Kerk, gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, adviseur Ontwikkeling- en Onderzoeksubsidies bij CBK Rotterdam en is ze curator-in-residence aan het International Studio & Curatorial Program in New York.

  • Ilse Frech

    (1972, Amsterdam), beeldend kunstenaar, filmmaker en documentair fotograaf, volgde de opleiding Fotografische Vormgeving aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag (1990-94). Deelnemend aan de Joop Swart Masterclass (World Press Photo 2003), start ze in 2005 tijdens een artist-in-residence in Atelier Holsboer aan de Cité Internationale des Arts te Parijs, een langlopend documentair- en multimedia-project ‘I Am- Paradox Identity’, vervaardigd in nauwe samenwerking met jonge Moslimvrouwen in de banlieues van Parijs. In 2010 realiseert ze de fotografie opdracht Document Nederland van het Rijksmuseum en het NRC Handelsblad, ‘Zjeitu’: Een portret van de Nederlands Antilliaanse eilanden – Curaçao en Bonaire en diens bewoners, aan de vooravond van de autonome status op 10-10-2010. Frech behaalde in 2013 aan de University of Art and Design, HEAD-Genève te Zwitserland, haar Master of Fine Arts & Contemporary Artistic Practices, Work. Master – major Visual Arts. In 2016 verblijft ze drie maanden in Beiroet als artist-in-residence bij Ashkal Alwan – The Lebanese Association for Plastic Arts.

  • Jenneke Harings

    Jenneke Harings (1977) studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, tegenwoordig Radboud Universiteit. Ook behaalde ze haar Master in Comparative Literature aan University College London. Ze werkt als adviseur bij BKKC Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur, met als aandachtsgebieden literatuur, media en cultuurbeleid. Daarnaast is ze commissielid van de Adviescommissie Cultuurprijzen van de gemeente Nijmegen.

  • May Heek

    May Heek (1984) begeeft zich met haar werk op het raakvlak van fotografie, print, video, design en installatie. Heek onderzoekt het spanningsveld tussen het werkelijke en het kunstmatige. Daarvoor maakt zij onder andere gebruik van de reflecterende kwaliteit van pigmenten, oppervlaktestructuren en digitale beeldbronnen. In 2015 behaalde Heek haar Master Fine Art Media aan de Slade School of Fine Art in Londen (UCL). Daarvoor volgde zij een bachelor fine art aan ArtEZ in Arnhem en was zij een van de deelnemers aan Photo Global, een eenjarig fotografieprogramma van de School of Visual Arts in New York. Haar werk werd onder meer tentoongesteld in het Gemeentemuseum Den Haag, Unseen Photo Fair, ING House, Londonewcastle Project Space, Site Sweden, Unfair Amsterdam, Nieuw Dakota en het Museum voor Moderne Kunst Arnhem.

  • Arjan van Helmond

    is beeldend kunstenaar en studeerde aan de Rietveld-academie en de Rijksakademie van beeldende kunsten in Amsterdam en aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. In 2017 mocht hij de Jeanne Oosting Prijs in ontvangst nemen. Sinds 2013 is hij verbonden als docent aan de afdeling Painting van de AKI-ArtEZ Academie voor Art en Design in Enschede. Daarnaast is hij commissielid van de Commissie voor Ateliers en (Woon)Werkpanden Amsterdam (CAWA)en is hij lid van de programmaraad van tentoonstellingsruimte Nieuw Dakota. In het verleden was van Helmond adviseur bij het Mondriaanfonds.

  • Bas Hendrikx

    Bas Hendrikx (1986) is freelance curator. Hendrikx stelde onder andere de tentoonstelling Hybrid Modus samen voor Skulptur Bredelar, werkte als curator aan het Impakt Festival 2016 en cureerde de tentoonstelling Running Time voor Marres in Maastricht. Hendrikx is bestuurslid van NEVERNEVERLAND. Van 2012 tot en met 2014 was hij co-director van Hotel Maria Kapel, een residency en tentoonstellingsruimte in Hoorn. Hendrikx is alumnus van het Curatorial Programme van De Appel arts centre. Hij organiseert regelmatig screening events onder de naam The Queer Series en werkt daarnaast aan een boek over authenticiteit in het post-digitale tijdperk dat in 2017 bij Valiz verschijnt.

  • Jasmina Ibrahimovic

    Jasmina Ibrahimovic (1984) is theatermaker, schrijver, docent en festivalprogrammeur. Ze werkt als theatermaker voor het Rotterdams Wijktheater en als programmeur bij het International Community Arts Festival (ICAF). Daarnaast werkt zij als gastdocent community arts bij de Universiteit Utrecht, ArtEZ in Arnhem en de Codarts Academie in Rotterdam. Als theatermaker houdt zij zich bezig met geëngageerde kunst, community arts en amateurkunst.

  • Denise Jannah

    Denise Jannah (1956) is vocaliste, zangpedagoge, componiste, tekstschrijfster, actrice, vocal- en inspirational coach. In 1979 heeft ze haar basisdoctoraal aan de juridische faculteit van de Universiteit Utrecht behaald en in 1992 haar diploma docerend en uitvoerend musicus. Als vocalist heeft is ze reeds ruim 30 jaar actief in verschillende stijlen, hoewel meest bekend vanuit de jazzhoek. Ze is leidster van het Denise Jannah Quartet, eveneens in duo en ruim 14 jaren opererend met gitarist Wolf Martini. Van 1993-1996 was ze docente jazz zang op de afdeling Wereldmuziek van het Rotterdams Conservatorium. Ze is onder meer bekend vanwege de vele nationale en internationale jazz- muziekfestivals waaronder het North Sea Jazz Festival. Haar meest recente werk ‘’ELLA!’’ over het leven en muziek van Ella Fritzgerald is haar laatste solo album en was tevens te zien tijdens 67 voorstellingen.

  • Sander Janssens

    Sander Janssens (1986) is theaterredacteur bij het Parool, de Theaterkrant, Theatermaker en 8Weekly. Janssens studeerde in 2011 af aan de bacheloropleiding Writing for Performance aan de HKU. Tot 2015 schreef, regisseerde en produceerde hij eigen voorstellingen, die onder meer speelden op Oerol, Amsterdam Fringe Festival, Festival Over het IJ, Museumnacht Amsterdam en in het Compagnietheater.

  • Jolanda Keurentjes

    is adviseur, fondsenwerver, pr-medewerker en auteur in kunst en cultuur, met als specialisaties dans en cultuurparticipatie. Haar bijzondere interessegebieden zijn werelddans, inclusiedans, community arts en wereldmuziek. Na een opleiding tot docent beeldende kunst heeft zij zich als projectleider op diverse terreinen van kunst en cultuur ingezet. Jolanda schrijft onder andere voor Dans Magazine en werkte bij Festival Springdance, Wereldculturencentrum RASA, Dansserver, LCA en Kunstfactor, waar zij voorstellingen en festivals programmeerde, en expertmeetings en publicaties verzorgde. Zij schreef het boek ‘Utrera del Norte’ over 25 jaar flamenco in Utrecht en samen met Joop Oonk ‘Unload to Upload’ over inclusiedans. Zij had zitting in verschillende gemeentelijke culturele adviescommissies in Utrecht, Rotterdam en Tilburg en is lid van de commissie amateurkunst bij Cultuurschakel in Den Haag. Momenteel is zij projectleider bij Indiaas koor Zangam in Den Haag en zakelijk leider bij Beeldend Danstheater Telder in Arnhem.

  • Arif Kornweitz

    Arif Kornweitz rondde in 2013 zijn master Conflict Resolution & Governance af aan de Universiteit van Amsterdam. Kornweitz is actief als organisator van evenementen op het raakvlak van beeld en geluid. Hij is oprichter van het online radiostation Ja ja ja nee nee nee en partner bij non-fiction. Kornweitz is daarnaast onderdeel van het dj-collectief Malawi, werkzaam bij Red Light Radio en maker van elektronische muziek. Hij was eerder werkzaam bij het Muziekgebouw aan ’t IJ.

  • Jeroen Kramer

    Jeroen Kramer (1975) studeerde in 1998 cum laude af aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag met het project Patchwork Architecture. Hij ontving diverse beurzen voor onderzoek naar de overlap en de verschillen tussen beeldende kunst, vormgeving en architectuur. Kramer werkt zowel in opdracht als autonoom. In 2008 was zijn werk City Dust onderdeel van de Architectuur Biënnale in Venetië. Met zijn recente project Meltdown Models exploreert Kramer mogelijke scenario’s voor ‘post-apocalyptische’ landschappen, stedenbouw en architectuur. Sinds 2013 is hij als hoofddocent verantwoordelijk voor het curriculum van de afdeling Design Lab van de Gerrit Rietveld Academie. Naast zijn ontwerp- en onderwijswerkzaamheden wordt Kramer regelmatig gevraagd om als onafhankelijk adviseur, vormgever of commissielid presentaties te verzorgen of advies uit te brengen.

  • Saskia van der Kroef

    (1981) is zakelijk leider, programmacoördinator en redacteur. Momenteel is zij zakelijk leider a.i. bij Corrosia Theater, Expo en Film in Almere Haven. Tot voor kort was zij werkzaam bij De Appel in Amsterdam, als zakelijk leider a.i. en als coördinator van het Curatorial Programme. Voor die tijd werkte ze voor Manifesta en De Brakke Grond. Saskia van der Kroef was enkele jaren eindredacteur bij het kunsttijdschrift Metropolis M en schreef voor o.a. Artforum, Metropolis M en Tubelight. Ze studeerde Algemene Cultuurwetenschappen (MA) en Visual Arts, Media & Architecture (MPhil, cum laude) aan de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit.

  • Rob de Kuiper

    Rob de Kuiper (1959) is actief als regisseur, acteur en docent. Hij volgde zijn opleiding aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Tussen 2000 en 2011 was hij vaste docent, coach en regisseur bij het festival Hollandse Nieuwe van het MC Theater. Sinds 2006 is hij artistiek leider en regisseur van het theatergezelschap Lange Mannen. Vanaf datzelfde jaar regisseerde hij ook verschillende muziektheaterproducties voor onder andere Via Rudoplhi, MC, Mojo en Max Tak Producties. Van 1997 tot 2002 was hij commissielid bij het Fonds Podiumkunsten en adviseur bij het Fonds voor de Letteren.

  • Damani Leidsman

    (1989) is performer, maker en consultant. Als vocalist/songwriter is hij verbonden aan projecten Mushroom Mosis en PaPa GoNi, hiernaast is hij mede-oprichter en bestuurslid van CLOUD/Danslab, een platform voor onderzoek naar beweging en performance. Hij doet momenteel onderzoek naar bewegingsesthetiek uit West-Afrika en rituelen uit de Afrikaanse diaspora in het Caribisch gebied en Brazilië. In zijn werk als consultant houdt hij zich vooral bezig met diversiteit, het makersklimaat, talentontwikkeling en community building. Sinds 2018 is Damani projectleider voor community arts bij het Laaktheater in Den Haag.

     

  • Marije Ligthart

    Marije Ligthart (1988) werkte na haar studies literatuurwetenschappen en politicologie aan de Universiteit van Amsterdam vijf jaar lang als programmamaker voor De Balie waar ze verschillende programma’s, series en festivals ontwikkelde. Daarnaast werkte ze in 2015 en 2016 als programmacoördinator en projectleider aan het forum ‘Re:Creating Europe’. Voor dit forum werkte ze samen met verschillende partners zoals DutchCulture, Het Stedelijk Museum, De Rijksakademie, Het Concertgebouw en Toneelgroep Amsterdam. Als freelance programmamaker werkt ze nu voor verschillende organisaties waaronder filmfestival Movies that Matter.

  • Imara Limon

    Imara Limon (1988) is freelance curator en doet onderzoek naar Nederlands koloniaal erfgoed. Zij maakte in 2016 de tentoonstelling ‘Zwart Amsterdam’ in het Amsterdam Museum over zwarte rolmodellen. Daarnaast ontwikkelde zij samen met Alessandro Vincentelli (BALTIC) en zes galeries in de Jordaan een uniek format voor de gezamenlijke tentoonstelling ‘Nieuw Amsterdams Peil’. Limon studeerde Kunstgeschiedenis, Museumstudies en Cultural Analysis aan de Universiteit van Amsterdam, en was onderdeel van het New World Summit team, opgericht door kunstenaar Jonas Staal. Limon werkte met Vivian Ziherl aan (internationale) tentoonstellingen waaronder in 2016 'BELL invites,' SMBA; 'No Longer at Ease,' Institute of Modern Art, Brisbane & 'The Life of Lines,' QUT Art Museum, Brisbane en de Jerusalem Show 2016, Al Ma'mal, Jeruzalem.

  • Colette Olof

    (Amsterdam, 1974) werkte jarenlang in de fotografie en hedendaagse kunst voor o.a. Foam en de Foundation Vincent van Gogh Arles. Sinds anderhalf jaar is ze zelfstandig curator en werkt als Curator in Green Culture met name met kunstenaars die zich bezighouden met de natuur en onze relatie tot de natuur. Vorig jaar richtte ze het platform O, Wonder! op, een tijdschrift en netwerk over de mens in het antropoceen. O, Wonder! is ontstaan uit verwondering voor de huidige tijd en bewondering voor creatieve antwoorden hierop. O, Wonder! is een platform voor kritische, geëngageerde en creatieve geesten die nadenken over urgente vraagstukken van onze tijd. O, Wonder! toont kunstenaars, schrijvers en denkers die zich bezighouden met Green Culture; klimaatverandering, alternatieve economieën, energietransitie en de notie van het Antropoceen. Met O, Wonder! als paraplu brengt Colette mensen en ideeën op verschillende manieren bij elkaar, off- en online.

  • Wiepko Oosterhuis

    Wiepko Oosterhuis (1966) studeerde gedragsbiologie en toegepaste filosofie in Wageningen en heeft veel kennis op het gebied van multidisciplinaire projecten. Van 2005 tot 2009 was hij lid van de commissie film bij de Raad voor Cultuur. Vervolgens maakte hij deel uit van de organisatie van verschillende filmfestivals, waaronder GoShort, Age of Wonder en Plaza Futura en was daarnaast programmeur van verschillende filmtheaters. Sinds kort is hij ook werkzaam als filmdistributeur van voornamelijk documentaires en animatiefilms. Oosterhuis was van 2009 tot 2016 adviseur Documentaire, Drama en Speelfilm bij het Mediafonds. Naast zijn rol als adviseur bij het AFK is hij lid van de adviescommissie Kunsten Noord-Brabant.

  • Marrigje Paijmans

    Marrigje Paijmans (1981) studeerde Historische Nederlandse Letterkunde, Moderne Nederlandse Letterkunde en Wijsbegeerte aan de Universiteit van Amsterdam. In 2015 promoveerde Paijmans op het werk van Joost van den Vondel. Na eerder als docent aan de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit Nijmegen te zijn verbonden is ze sinds 2016 werkzaam als Teaching Fellow Comparative Literature aan de Universiteit van Utrecht. Eerder werkte Paijmans als redacteur bij de Arbeiderspers en Uitgeverij Boom. Daarnaast was ze actief als redactielid van het kunsthistorisch tijdschrift Simulacrum, als programmamaker literaire avonden bij Stichting Perdu en als algemeen medewerker bij De Balie. Paijmans is bovendien jurylid van de VSB Poëzie Prijs 2016 en de Libris Literatuur Prijs 2017.

  • Eva Pel

    Eva Pel (1973) studeerde sociale geografie van de UvA waaronder een semester Urban Planning in Los Angeles (UCLA). Daarnaast heeft zij een bachelor in fine art van de Gerrit Rietveld Academie en een master Artistic Research behaald aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Pel werkt als beeldend kunstenaar met maatschappelijk geëngageerde onderwerpen en uit dat in installaties, films, fotografie en boeken. Haar werk wordt getoond in binnen- en buitenland. Ze neemt deel aan het Arts/Science Academy honours programme for young artists and scientists van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Daarnaast doceert ze aan de vooropleiding van de Gerrit Rietveld Academie.

  • Guus Pengel

    Guus Pengel (1963) is schrijver van muziek, theater- en televisieteksten. Pengel debuteerde in 1994 met de verhalenbundel Kaseko Verhalen. Vanaf 1998 heeft hij zich meer toegelegd op het schrijven van scripts. Hij schrijft cabaretteksten en -liedjes voor Jörgen Raymann, Narsingh Balwantsingh en The Comedy Factory. Daarnaast schreef hij het script voor de kinderfilm Bounty, die getoond werd op verschillende internationale filmfestivals en prijzen won in Italië en Malta. Sinds 2016 is hij kunstadviseur bij het VSB Fonds. Daarnaast is hij organisator van evenementen – waaronder het eerste Dunya Festival.

  • Vanesa Abajo Pérez

    (1979) is schrijver, regisseur en digital creative. Ze studeerde Filmwetenschappen aan de Complutense universiteit in Madrid. Aan de HKU behaalde ze een European Media Master of Arts waarbij ze de narratieve kruising tussen film en interactieve media onderzocht. Ze heeft een achtergrond als fotograaf en heeft langere tijd in de reclamesector gewerkt voordat ze de aandacht besloot te richten op haar (film)producties. Abajo Pérez is geïntrigeerd door het thema identiteit. Haar werk wordt door anderen vaak omschreven als poëtisch. Aan de IDFAcademy ontwikkelde ze in 2017 haar meest recente documentaire project.

  • Jojanneke Poorter

    Jojanneke Poorter (1983) is musicoloog met een specialisatie op het gebied van klassiek, jazz en wereldmuziek. Van 2008 tot 2015 bemiddelde zij met haar organisatie De Mecenas als creatief conceptontwikkelaar tussen de kunstwereld en andere sectoren. Sinds 2015 werkt ze freelance onder haar eigen naam als productieleider en geeft zij advies aan organisaties op het gebied van evenementen en productie. Ze werkte als freelancer onder andere bij het Grachtenfestival en Stichting de Vrolijkheid. Van 2013 tot en met 2015 was Poorter Cultuurverkenner in respectievelijk Noord en West voor het AFK.

  • Karin Post

    Karin Post (1962) is choreograaf en curator en maakt dansvoorstellingen, theater, performances, films en animaties. Ze geeft haar belangstelling voor de beweging van het menselijk lichaam vorm in uiteenlopende kunstvormen. Ze danste in choreografieën van Krisztina de Châtel, Hans van Manen, Ton Simons en werkte met de componisten Guus Janssen en Yannis Kyriakides. Als curator van de Multidisciplinaire productie 'Parelen/Pearls' in De Lakenhal in Leiden maakte ze in 2012 een tentoonstelling met het museum als platform voor dans. Hier kon de bezoeker ervaren wat kunst en dans elkaar te vertellen hebben over beweging en bewogen worden. Post verdiepte zich in nieuwe media en computertechnieken (motion capture) in relatie tot moderne dans. Ze doceert en schreef 'Soupez, Soupez! aan tafel met dansers', een kookboek door en voor dansers en kunstenaars.

  • Pauline Post

    (1967) is sinds 2002 vaste pianiste van het Schönberg Ensemble, inmiddels het Asko/Schönberg. Solistisch heeft zij meer dan 20 Pianoconcerten uitgevoerd op gelegenheden als het Holland Festival, series de PROMS, de Zaterdagmatinee, Tijdgenoten en de Donderdagavondserie in het Muiekgebouw aan t IJ. Met het Asko/Schönberg en andere ensembles speelt zij op festivals over de hele wereld. Haar eigen ensemble Pianoduo Post & Mulder viel op met spraakmakende muziektheaterproducties en bracht 2 CD’s uit met voor hen gecomponeerde werken van Nederlandse componisten. Zij speelt daarnaast in vele Nederlandse orkesten, met name het Radio Filharmnosch Orkest.

  • Raimond Reijmers

    (1968) studeerde Historische letterkunde (RUL) en Grafische Vormgeving en Interactie ontwerp (HKU). Hij werkt sinds 1993 als ontwerper. Na ervaring opgedaan te hebben als grafisch ontwerper en vanaf 2000 als interactieontwerper (o.a. bij Eden design and communication), heeft hij zich bij IJsfontein verder ontwikkeld in script writing en regie, game design, ruimtelijke interactie en inhoudelijke en strategische concepten voor interactie in musea en voor de gezondheidszorg. Met de vele projecten die hij ontwerp en regisseerde won hij 26 nationale en internationale prijzen. Hij geeft de afgelopen jaren creatieve leiding aan de tak van IJsfontein die zich bezig houdt met interactieve ruimtes en verhalende belevingen.

  • Richtje Reinsma

    Richtje Reinsma (1979) is experimenteel tekenaar, beeldend kunstenaar en publicist. Haar beeldende werk was te zien in onder andere Museum Van Loon, Mediamatic, Garage Rotterdam, Onomatopee in Eindhoven, SECONDroom in Brussel en het Wende Museum in Culver City (VS). Reinsma is mede-oprichter en deelnemer van de kunstenaarscollectieven Het Harde Potlood, De Parasiet en De Rituelenclub. Van 2010 tot en met 2013 werkte ze mee aan het prijswinnende radioprogramma Plots (VPRO). Haar artikelen verschenen onder meer in Skrien, Raster, Mister Motley en Kunstbeeld. In 2014 werd Reinsma genomineerd voor de Prijs voor de Jonge Kunstkritiek.

  • Pieter de Ruiter

    Pieter de Ruiter is deskundige op het gebied van dans en (bewegings-)theater. De Ruiter is ruim 25 jaar nationaal en internationaal actief als maker en producent van dans- en theatervoorstellingen en als docent ballet en hedendaagse dans. Hij studeerde aan de Scapino Dans Academie en danste bij Introdans, Het Lyon Opera Ballet en The Batsheva Dance Company. Momenteel is Pieter de Ruiter werkzaam als choreograaf en regisseur van zijn eigen stichting Dansity Amsterdam. Daarnaast is hij werkzaam als programma-adviseur voor diverse culturele instellingen waaronder de Cultuurcommissie Utrecht.

  • Anne Ruygt

    (1988) studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit Leiden, gevolgd door de Master Museumconservator aan de VU/UvA. Tussen 2010 en 2016 maakte ze deel uit van het conservatorenteam van het Stedelijk Museum Amsterdam. Eind 2016 publiceerde ze met Frits Gierstberg een bloemlezing van Nederlandse fotografiekritiek, Tussen kunst en document. Fotografiekritiek in Nederland 1980-2015 (nai010). Afgelopen jaar deed ze onderzoek naar de fotografiecollecties van Tate en Museum Boijmans van Beuningen, coördineerde ze het lezingenprogramma van Unseen en was ze interim curator bij het Fotomuseum Antwerpen. Op dit moment werkt ze bij Paradox en Marres – Huis voor Hedendaagse Cultuur aan enkele tentoonstellingen, presenteert ze de talkshow De Donkere Kamer en schrijft ze voor tijdschriften als Metropolis M en EXTRA.

  • Nico Schaafsma

    Nico Schaafsma (1950) is hoofd externe betrekkingen bij Operadagen Rotterdam. Hij was van 2001 tot 2008 werkzaam als adjunct-directeur bij schouwburg Odeon De Spiegel, in dezelfde periode richtte hij het Nederlands KamerOpera Festival op waar hij tot 2008 directeur van was. Daarna was Schaafsma acht jaar actief bij het Fonds Podiumkunsten als secretaris met onder andere de aandachtsgebieden muziek en muziektheater. Sinds 2016 neemt Schaafsma zitting in het bestuur van Project Wildeman en de Raad van Toezicht van Operafront. Ook maakt hij als adviseur deel uit van de commissie integrale afweging van de Cultuurraad van Stichting Cultuur Eindhoven.  

  • Swantje Schäuble

    doet onderzoek naar culturele fenomenen vanuit het perspectief van theater, dans en performance. Daarnaast is ze als docent theorie verbonden aan het Lucia Marthas Institute for Performing Arts en als regieassistent aan het gezelschap Schweigman&. Ze is lid van de VSCD jury dans en het bestuur van De Châtel sur place. Naar haar studie uitvoerend dans aan de Rotterdamse Dansacademie (2001) heeft ze gewerkt voor gezelschappen zoals Dansgroep Krisztina de Châtel, LeineRoebana, Schweigman& en verdiepte zij zich in Anouk van Dijk’s onderwijsmethode Countertechnique. Met de Master Contemporary Theatre, Dance and Dramaturgy aan de Universiteit Utrecht in 2018 heeft ze zich gespecialiseerd in dansdramaturgie, met name de dramaturgie van de relatie tot de toeschouwer in hedendaagse dansvoorstellingen.

  • Johanna de Schipper

    ( Oostburg 1982 ) studeerde docentopleiding Beeldende Kunst aan de Fontys Hoge Scholen Tilburg. Na haar verblijf in Berlijn,' Kunstfabrik am Flutgraben', studeerde ze in 2004 af aan de Gerrit Rietveld academie met aansluitend de 2- jarige postacademie Ateliers '63. Ze specialiseerde zich in collage en performance. Johanna zet zich naast haar kunstenaarschap in voor de positie van kunstenaars in de maatschappij en is betrokken bij het debat rond de  ( fysieke ) ruimte voor kunstenaars binnen Amsterdam. Enkele jaren na haar afstuderen richtte zij in samenwerking met woningbouw vereniging Stadgenoot de Stichting 'THE BOOKSTORE FOUNDATION' op, een organisatie met een sociale grondslag die zich inzet voor betaalbare woon-werk en expositieruimte voor kunstenaars binnen de stad Amsterdam.

  • Fie Schouten

    Fie Schouten studeerde klarinet en basklarinet aan het Conservatorium van Amsterdam. Als specialiste in nieuwe muziek treedt zij veelvuldig op als soliste en daarnaast met eigen ensembles zoals trio To Be Sung, rietentrio Kassandra, het duo Kaida en als duo met accordeonist Marko Kassl. Schouten won prijzen op het Internationale Gaudeamus Vertolkersconcours, het 13e Internationale Kamermuziekconcours te Illzach (Frankrijk) en de Tera de Marez Oyens Prijs. Haar cd's Of Villages and Spaces (Kaida, 2005), Amsterdam, de wereld (To Be Sung, 2007) en Spielzeug (bklar,acc,trb, 2009) kwamen uit op Karnatic Lab Records.

  • Farida Sedoc

    is kunstenaar, ontwerper en ondernemer. Al op jonge leeftijd werd ze blootgesteld aan streetculture, dit leidde tot haar liefde voor hiphop, streetart en mode. Met behulp van diverse artistieke technieken zoals zeefdruk, grafisch ontwerp, printmaking en mode creëert zij visuele verhalen. Haar dagelijkse praktijk bestaat uit samenwerkingsverbanden met diverse autonome kunst- projecten en instellingen. Ze onderzoekt en bevraagt hedendaagse culturele identiteit en de invloed van economie, erfgoed en politiek op de toekomst van globalisering.

  • Janine Slijkhuis

    Tijdens haar studie theaterwetenschap in Amsterdam, Hamburg en New York heeft Janine zich gespecialiseerd in muziektheater, historische personages en cultuurbeleid en –management. In september 2005 verliet ze het theater voor een baan als consulent amateurkunst bij stichting De Kunst, waar ze inhoudelijk en organisatorisch advies gaf over amateurkunst en cultuurbeleid. Als freelance adviseur Podiumkunsten en dramaturg ontwikkelt ze diverse cursussen speciaal voor amateurverenigingen,  adviseert ze diverse culturele organisaties over beleidsontwikkeling, projecten en financiën en ontwikkelt ze muziektheater-, hafabra-, en korenprojecten voor onder andere het Centrum voor Amateurkunst in Flevoland. In deze provincie heeft ze ook cultuur educatieprojecten voor het basisonderwijs ontwikkeld en uitgevoerd en geeft ze trainingen Creativiteitsontwikkeling voor het primair onderwijs. Sinds 2015 is Janine als dramaturg verbonden aan  het Jeugdtheatergezelschap LaBoManProducties en verzorgt ze op workshops en coachings op maat. Onder andere bij de voorstellingen ‘Narnia’ van het Nationaal Ballet en ISH.

  • Miranda Sloot

    Miranda Sloot (1970) is docent filmtheorie aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam en docent kunsttheoretische vakken in het middelbaar onderwijs. Na haar studie Theater-, Film- en Televisiewetenschap werkte ze onder andere bij het Molenstraattheater in Wageningen en Het Ketelhuis in Amsterdam. Daarna was Sloot dertien jaar verbonden aan het Nederlands Filmfonds, de laatste drie jaar als hoofd animatiefilm. Na haar tijd bij het Filmfonds was ze de afgelopen vier jaar adviseur bij het Mediafonds.

  • Erica Smits

    Erica Smits is freelance cultuurjournalist en dramaturg. Smits werkt als vaste dramaturg bij het PS|theater in Leiden. Daarnaast is zij als freelancer verbonden aan Copycats (Productiehuis Rotterdam), Gienke Deuten en Danstheater Bos. Als specialist op het gebied van mime en bewegingstheater maakt zij onderdeel uit van de jury van de VSCD-mimeprijs. Voor Theatermaker en Theaterkrant schrijft Erica Smits over mime, bewegingstheater, performance, dans, poppentheater en toneel.

  • Martijn Maria Smits

    (Breda, 1980) is een Nederlands filmregisseur. In 2006 studeerde hij af aan de Nederlandse Film en Televisie academie. Zijn eindexamenfilm Otzenrath ontving Internationale prijzen waardoor hij meteen de kans kreeg om een eerste lange speelfilm te maken voor een minimaal budget. Hieruit volgde de film C'est déjà L'été (2010) die de eerste Nederlandse low-budget film werd die een nominatie ontving in de Tiger Competitie en een speciale vermelding kreeg van de Kring van Nederlandse Filmjournalisten op het Internationaal Film Festival van Rotterdam. De film ontving tevens een Gouden Kalf voor Beste Muziek en werd genomineerd voor het Beste Scenario. Naast zijn eerste speelfilm maakte hij nog voor televisie het drama Anvers (2010) waar hij een Gouden Kalf en een Fipa d'or voor won en het drama "De hoer en het meisje" (2011). Smits staat bekend om zijn acteursregie en neemt vaak zelf het scenario en de montage voor eigen rekening. Voor zijn laatste film Waldstille (2017) was hij regisseur, scenarist en co-editor.

  • Michaël Snitker

    Michaël Snitker (1966) is grafisch ontwerper. Na zijn opleiding in Den Haag woonde en werkte hij enkele jaren in Rotterdam en New York, sinds 1996 is hij als zelfstandig ontwerper werkzaam vanuit zijn studio in Amsterdam. Zijn werkdomein speelt zich voornamelijk af in de culturele sector en concentreert zich op het grafisch ontwerp en de productie van boeken en visuele identiteiten, zoals museale presentaties en tentoonstellingen. Daarnaast initieert Snitker autonome onderzoeksprojecten in samenwerking met uitgevers, architecten, fotografen, beeldend kunstenaars en schrijvers. Naast zijn activiteiten als ontwerper doceert hij sinds 2005 regelmatig aan de masteropleiding van de Academie van Bouwkunst in Amsterdam en de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag en was hij tot 2017 commissielid bij het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie voor de deelregelingen vormgeving, activiteitenprogramma’s en de meerjarige programma’s.

  • Vera Stiphout

    Vera Stiphout (1968) is filmmaker, beeldend kunstenaar en kunsthistoricus. Zij behaalde haar Bachelor Fine Art aan de Gerrit Rietveld Academie en vervolgde haar studie aan de Universiteit van Amsterdam met een Master Kunst van de Nieuwste Tijd. Ze specialiseerde zich op het gebied van performance, film- en videokunst. Stiphout heeft als  producent, schrijver, curator en artistiek/zakelijk leider voor diverse culturele organisaties gewerkt zoals Stichting Limboland, Extrapool Nijmegen en Stedelijk Museum Bureau Amsterdam. Daarnaast was Stiphout adviseur bij het Mediafonds. Haar films zijn vertoond op het Nederlands Film Festival, Impakt en op enkele festivals/locaties in het buitenland.

  • Ester Stoelinga

    Ester Stoelinga is beeldend kunstenaar en heeft zich toegelegd op kunsteducatie, talentontwikkeling, community art en amateurkunst. Stoelinga studeerde aan de Rietveld Academie in Amsterdam, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag en de Universidade Belas Artes in Lissabon. Sinds 2005 is zij eigenaar van Debuski, waarbinnen ze kunstenaars en organisaties - vooral op het gebied van community art en amateurkunst - in alle disciplines ondersteunt bij hun projecten. Ze werkte daarnaast twee jaar voor de Stichting Amateurkunst Amsterdam (SAKA), is projectmanager bij Stichting Educatieve Projecten (SEP) geweest, heeft gewerkt voor het ZID Theater en was oprichter van De Bus Kinderkunst. Van 2013 tot en met 2016 was ze adviseur bij Mocca voor de leerlijn beeldende vorming.

  • Aynouk Tan

    (1982) is mode- filosoof. Ze verwierf nationale bekendheid dankzij haar column 'mode volgens Aynouk Tan' in het NRC Handelsblad waarvoor ze zich wekelijks in een andere outfit hulde om de historische, artistieke en maatschappelijke betekenis ervan te bespreken. Tegenwoordig werkt ze als journalist, curator, docent en art- director voor een breed scala aan opdrachtgevers waaronder Radio 1, het Stedelijk Museum, Vodafone en Stichting Mama Cash. Al haar werkzaamheden staan in het teken van kritische reflectie op- en (culturele) analyse van de manier waarop mode en kleding onze identiteit, perceptie en gedrag vormen.

  • Ingrid van Tol

    is adviseur, redacteur en coach documentaire bij de productiebedrijven Submarine en Halal. Zij adviseert tevens voor o.a. het IDFA, het Prins Bernard Cultuurfonds, het Vlaams Audiovisueel Fonds, is voorzitter van het bestuur van Near/by film en vaste examinator bij de Master van de Filmacademie. Zij was tot 2017 hoofd documentaire bij het Mediafonds. Daarvoor werkte zij als beleidsmedewerker en programmamaker film, beeldende kunst en nieuwe media bij de Rotterdamse Kunststichting en als programmamaker kunst en nieuwe media bij debatcentrum de Balie. Daarnaast zit zij regelmatig in jury’s bij nationale en internationale filmfestivals, zoals in 2016 bij het IDFA voor de competitie lange internationale documentaire en bij Hot Docs in Toronto en bij de Cross Video Days in Parijs als expert in de interactieve documentaire.

  • Suzanne van de Ven

    Suzanne van de Ven is zelfstandig curator en schrijver gevestigd te Amsterdam. Ze is adviseur voor de Raad voor Cultuur. Tot 2015 was Van de Ven adviseur bij het Mondriaan Fonds en daarvoor extern adviseur bij SKOR. Als curator realiseerde ze verschillende internationale tentoonstellingsprojecten voor o.a. Badischer Kunstverein Karlsruhe, Kunsthalle Fridericianum Kassel en Goethe Institut Amsterdam. Van de Ven was professor aan de Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam en docent aan LUCA, University College of Arts Brussel tot 2014, momenteel is ze verbonden aan de Gerrit Rietveld Academie.

  • Giny Vos

    Giny Vos (1959) maakt voornamelijk kunstwerken in de openbare ruimte. Zij is beeldhouwer, installatie- en lichtkunstenaar en werkt veel met nieuwe technieken, die zij vaak zelf ontwikkelt. Vos studeerde aan de Rietveld Academie en de Rijksacademie en heeft haar atelier in Amsterdam. Haar werk was te zien tijdens vele tentoonstellingen en tijdelijke installaties in binnen- en buitenland. Daarnaast maakt veel van haar werk onderdeel uit van de openbare ruimte in stedelijke ontwikkelingsgebieden. In 2011 was ze finalist voor de Amsterdamse Straatkunstprijs. Recent was zij  als mentor verbonden aan het Mondriaanfonds  via de werkbijdrage Jong Talent.

  • Jochem de Vries

    Jochem de Vries (1979) is scenarioschrijver en regisseur. Hij is afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en studeerde daarna scenario aan de Andrzej Wajda Master School in Warschau. Hij maakte talloze korte experimentele- en fictiefilms. In 2009 werd zijn korte film Missen genomineerd voor een Gouden Palm op het filmfestival van Cannes. In 2014 ging zijn eerste speelfilm Cornea in première waarmee hij onder andere op het Nordic International Film Festival in New York in de prijzen viel. De Vries werd onderscheiden met de award voor beste regie. Zijn verhalen kenmerken zich door een sterke visuele taal. De Vries focust in zijn werk op eenvoud en karakters die moeite hebben zich verbaal te uiten. Naast zijn werk als filmregisseur maakt hij ook opdrachtfilms en doceert hij.

  • Joost de Vries

    Jochem de Vries (geboren op 13 december 1979, Nieuwegein, Nederland) wekte zijn interesse in de wereld van film al op 17-jarige leeftijd. In het tweede laatste jaar van de Rudolf Steiner School (middelbare school) besloot hij een videofilm te maken, waarin hij de leraren en klasgenoten de leidende rollen gaf. Later studeerde hij aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht, waar hij de basis leerde van het schrijven en regisseren van films. In het derde jaar schreef en regisseerde hij zijn eerste serieuze film met een speeltijd van 25 minuten. "Gesloten" (ook bekend als "Locked") die op sommige Filmfestivals is geselecteerd.

  • Florian Weigl

    Florian Weigl (1985) werkt als curator bij V2_, Lab for the Unstable Media in Rotterdam. Hier vormt het spanningsveld tussen samenleving en technologie de context voor onderzoek in de kunst. Projecten hebben betrekking op de innovatieve kracht van kunst en cultuur in onze technologische samenleving. Daarnaast werkt Weigl als curator, schrijver en adviseur binnen de beeldende kunst met een focus op het snijvlak tussen kunst en technologie. Daarbij is hij zowel binnen als buiten de museale context actief. Zo was hij werkzaam als programmamaker/curator voor Stichting NDSM-werf en was hij onderdeel van het team dat de culturele kelder van Trouw Amsterdam, De Verdieping, programmeerde. Daarnaast co-cureerde hij exposities van het FIBER festival en het symposium van TodaysArt.

  • Maartje de Wit

    studeerde middeleeuwse geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en in Rome en Los Angeles. Als amateurvioliste en bestuurder is en was ze actief in verschillende amateurorkesten. Na haar studie werkte ze voor de Nederlandse Bachvereniging en het Amsterdam Baroque Orchestra & Choir. Vervolgens was ze zakelijk leider/productieleider bij Opera Spanga waarmee ze onder meer operafilms produceerde. Momenteel is ze manager van het Rotterdam Philharmonic Gergiev Festival en is ze sinds kort ook verantwoordelijk voor de opnameprojecten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest (o.a. Medici TV). Ze is als freelancer werkzaam geweest voor de Nationale Koren (zakelijk leider), Fonds Podiumkunsten (adviseur) en voor de Mariinsky Foundation of America in New York, St. Petersburg en Moskou (producent).

  • Lisa van Woersem

    Lisa van Woersem studeerde Sociologie en Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is werkzaam als creatief producent bij Paradiso Melkweg Productiehuis en producer van de Paradiso Vinyl Club. Eerder werkte ze als onderzoeker en projectleider Cultuurindex bij de Boekmanstichting en als editor van het tijdschrift Boekman. Van Woersem deed bij deze stichting in 2013 en 2014 onderzoek naar de rol van cultuurbeleid in de popsector.

  • Yan Ting Yuen

    Yan Ting Yuen (1967) studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Yuen debuteerde als regisseur in 2001 met de korte documentaire ‘Chin.Ind.: Life Behind The Serving Hatch’, die genomineerd werd voor de Nationale Filmprijs. Haar tweede film is een muziekdocumentaire die genomineerd werd voor de Juryprijs op het Sundance Filmfestival 2005 en ze ontving de Prix du Meilleur Essai op het Montreal Internationaal Filmfestival in 2007. Ook regisseerde ze de documentaire ‘Dinner with Murakami’, die geïnspireerd is op de surrealistische wereld uit de boeken van de Japanse auteur. Hiermee won ze in 2008 de publieksprijs op het Berlin Asian Hot Shots festival.

  • Mascha van Zijverden

    Mascha van Zijverden (1968) heeft een bachelor in Fashion Design van ArtEZ en een master in Art Education aan het Piet Zwart Institute. Voordat ze haar professionele carrière binnen het kunstonderwijs begon, was Van Zijverden enkele jaren actief als zelfstandig modeontwerper en was zij werkzaam bij verschillende Nederlandse ontwerpers, waaronder Viktor&Rolf en Alexander van Slobbe. De afgelopen vijftien jaar was van Zijverden hoofddocent van de bachelor Fashion Design aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, course leader van de Master Fashion Design aan de Utrecht Graduate School of Visual Art & Design en course director van de Fashion Masters aan ArtEZ. Sinds 2014 is Van Zijverden binnen ArtEZ werkzaam als onderzoeksmedewerker bij het Modelectoraat en het Lectoraat kunst- en cultuureducatie. Ze richt zich binnen haar huidige projecten voornamelijk op de innovatie van het Nederlandse designonderwijs, met een focus op het maakproces. Ze onderzoekt daarbij hoe de synergie tussen traditionele ambachten en digitale technologieën kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe productiemethoden en duurzame eindproducten.

  • Rogier van Splunder

    Rogier van Splunder (1981) is momenteel zakelijk directeur (a.i.) bij Stichting Slagwerk Den Haag en executive producer voor Stichting doubleA. Hij volgde zijn opleiding aan de HEAO Amsterdam en studeerde in 2003 af in  commerciële economie. Na diverse financieel/administratieve opdrachten, oprichter van het muzieklabel Beep! Beep! Back up the Truck! en opdrachten op het gebied van theater en muziek is hij tussen 2009 en 2017 werkzaam geweest voor Stichting Asko|Schonberg waarvan de laatste drie jaar als directeur. 

  • Michael Klier

    Michael Klier (1962) was vroeger werkzaam als altviolist, onder andere bij het Radio Symphonie Orkest. Daarna was hij coördinator educatie bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest, manager educatie bij het Muziekcentrum van de Omroep en tegenwoordig is hij creatief producent en adviseur.

Mohamed Aadroun is als regisseur verbonden aan het Amsterdams Andalusisch Orkest. Hij ontwikkelt voor deze organisatie de theatervoorstellingen en was als regisseur betrokken bij de voorstellingen ‘Levant’ en ‘Ma Kuntu Adri | Ik Had Het Niet Geweten’. Aadroun behaalde in 2006 zijn master Business Administration and Management. Hij werkte van 2009 tot en met 2011 op het ministerie van Economische Zaken. Vanaf 2011 is Mohamed Aadroun docent Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam.

Laurence Aëgerter (1972) is beeldend kunstenaar en woont in Amsterdam en Marseille. In haar werk onderzoekt ze het archief dat ons collectieve geheugen vormt. De begrippen ‘displacement’ en ‘translation’ spelen een belangrijke rol in haar werk. Afgelopen jaren heeft Aëgerter deelgenomen aan tal van internationale solo- en groepstentoonstellingen. Recente solotentoonstellingen vonden o.a. plaats in MAMAC Nice, Museum van Loon Amsterdam, Fries Museum Leeuwarden en Forum für Fotografie Cologne.

Karin Amatmoekrim (1976) is schrijver van romans, korte verhalen en columns. In 2004 debuteerde Amatmoekrim met ‘Het knipperleven’. In 2016 kwam haar zesde roman ‘Tenzij de vader’ uit. Amatmoekrim is jurylid van de PC Hooftprijs 2016 en zit tevens in de jury van de Bob den Uyl-prijs. Ook zit ze in de raad van bestuur van de Clark Accord Foundation. Eerder maakte ze deel uit van de adviesraad Cultuur van de gemeente Den Haag en van de Raad van Toezicht van Forum, het kennisinstituut voor multiculturele vraagstukken. Amatmoekrim is daarnaast betrokken bij een veelvoud aan literaire activiteiten.

Petra Ardai is sinds 1992 artistiek leider, regisseur, speler/moderator en schrijver bij TG SPACE. Deze organisatie maakt multidisciplinair documentair theater en installaties, doorgaans in de openbare ruimte. TG SPACE heeft sinds de oprichting meer dan 30 voorstellingen geproduceerd in samenwerking met onder andere Theater Frascati, Brakke Grond, Tolhuistuin, Bellevue, Over het IJ Festival, De Parade, Rotterdamse Schouwburg, MAASTD, Festival Oerol, Kaaitheater Brussel en Sziget Festival.

(1974) is beeldend kunstenaar en woont en werkt in Amsterdam. In 2005 studeerde zij af aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag als fotograaf. Hetzelfde jaar nog had zij met haar afstudeerserie, foto's van openingen in galeries in New York, haar eerste solo tentoonstelling in FOAM.  Na een aantal jaren haar autonome praktijk gecombineerd te hebben als freelance fotograaf voor onder andere NRC en Vrij Nederland  is van Ark in 2012-13 naar de Rijksakademie voor Beeldende Kunsten gegaan om zich verder te ontwikkelen als beeldend kunstenaar.  Ook is zij recent begonnen met het cureren van tentoonstellingen. Haar werk werd tentoongesteld in o.a. FOAM, de Nederlandsche Bank, Museum van Loon,  Museum of the City of New York, galerie Tegenboschvanvreden, GEM, Daegu Photobiennale, kunstvereniging Diepenheim en is vertegenwoordigd in verschillende publieke en privécollecties. 

(1965) volgde een opleiding tot theaterdocent en studeerde theaterwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Zij is actief als dramaturg, beleidsadviseur, conceptontwikkelaar, artistiek coördinator en docent voor veel verschillende kunstinstellingen en theatermakers. Haar loopbaan begon bij Hogeschool voor de Kunsten ArtEZ en liep o.a. via het Muziektheater Amsterdam, RoTheater Rotterdam, Toneelhuis Antwerpen, Toneelgroep Amsterdam en De Utrechtse Spelen. De afgelopen twee jaar was zij Secretaris Theater bij het Fonds Podiumkunsten.

(Seoul, 1967) Tessa Boerman is documentairemaker, film- en debat programmeur, adviseur en moderator. Zij studeerde in 1993 af aan de Nederlandse Film en Televisie Academie in de richting Documentaire regie. Na haar studie behaalde zij haar propedeuse Film en Televisie Wetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, maar brak de studie af om bij de VPRO te gaan werken. Zij werkt als onafhankelijke regisseur en zelfstandig ondernemer en combineert haar makerschap met pleitbezorging voor een sterke publieke (cultuur)sector, autonomie van makers en een inclusieve diversiteit.

Ivo Bol studeerde sonologie en elektronische muziek aan het Conservatorium van Den Haag. Hij werkt sindsdien als componist, live performer, geluidskunstenaar en curator. Sinds 2008 is hij onderdeel van het record label Kazemat en curator voor OT301. Vanaf 2012 is Bol een van de tien componisten die samen het collectief Monoták vormen. Zij werken samen aan nieuwe muziek en treden in wisselende samenstelling op. Ivo Bol geeft ook workshops over computermuziek, compositie, sound design en elektronische muziek performances.

is na het voltooien van de studies psychologie en rechten tóch voltijds muzikant geworden. Hij is een veelzijdige contrabassist met ruime ervaring in jazz, klassiek, wereldmuziek, muziek voor theater, dans en film. Bovendien zingt hij regelmatig als lage bas, in klassieke koren, maar ook achtergrondzang in bandjes en in het theater. Met een Finse moeder, een verblijf van zes jaar op Sicilië en veel muzikale ervaringen in het buitenland, voelt hij zich als een vis in het water in de internationale en gemêleerde Amsterdamse muziekscene.

(1978) is freelance curator van ambitieuze langetermijnkunstprojecten op bijzondere locaties. Sinds 2012 is ze als curator betrokken bij Kunst in het Stationsgebied, een meerjarenprogramma (2012-2022) dat hedendaagse kunst koppelt aan het stationsgebied Utrecht. Met o.a. de spraakmakende manifestatie Call of the Mall in Hoog Catharijne (2013) en Public Works (2016) rond het Centraal Station. Tevens is ze sinds 2014 curator van het Department of Search, een langdurig kunstprogramma in de publieke ruimte op het Utrecht Science Park waarin kunstenaars en wetenschappers samenwerken, met o.a. de tentoonstelling Zero Footprint Campus (2017). Als projectleider en adviseur was ze betrokken bij Beyond Leidsche Rijn en Land art Contemporary Drenthe.

 

Zippora Elders (1986) studeerde kunstgeschiedenis, erfgoed en curatorschap aan de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit. Elders richtte zich hierbij vooral op de beeldende kunst van de 20e en 21e eeuw, netwerkculturen en visuele cultuur. Naast haar opleiding heeft ze ervaring op gedaan als curator-in-training bij het Stedelijk Museum. In de afgelopen jaren werkte Elders als curator bij FOAM en schreef ze voor verschillende kunstinstellingen, tijdschriften en blogs. Vanaf 2016 is Zippora Elders de artistiek directeur van het Kunstfort bij Vijfhuizen, centrum voor kunst en erfgoed. In die hoedanigheid focust ze zich op internationale uitwisseling, onderzoek en tentoonstellingen rondom de thema’s ecologie en (kunstmatige) natuur.

is programma curator bij de Waag. Hij is verantwoordelijk voor veel projecten waarbij kunst, wetenschap en technologie met elkaar in aanraking komen, soms schurend, soms in synergie. Hij initieerde het Open Wet Lab waar kunstenaars, ontwerpers, wetenschappers en het publiek kunnen werken met biotechnologie, omdat dat een technologie is die veel invloed heeft op ons dagelijks leven zonder heel bekend of toegankelijk te zijn. Voor de Waag werkt hij aan meerdere door de EU ondersteunde projecten zoals Future Emerging Art & Technology en Trust Me, I’m an Artist. Hij werkte eerder bij Melkweg en de Balie, was een aantal jaar adviseur bij Dasarts en bij de Mondriaan Stichting. Hij is mede initiator van wat nu bekend is als de Bio Art & Design Award en is (co)curator van verschillende tentoonstellingen in binnen- en buitenland.

Julia Geerlings (1985) is curator en schrijver. Ze studeerde moderne en hedendaagse kunstgeschiedenis aan de Vrije Universiteit Amsterdam en aan de Freie Universität Berlin. Geerlings schrijft regelmatig voor kunstbladen als MetropolisM, Tubelight, Museumtijdschrift en Frieze. Ze werkte tevens aan publicaties voor de Rijksakademie van Beeldende Kunsten en Kunsthuis SYB. Als curator is ze gespecialiseerd in het presenteren van hedendaagse kunst op niet alledaagse locaties. Zo heeft ze voor Kunstfort bij Vijfhuizen, de Oude Kerk in Amsterdam, kunstinitiatief -1 in Parijs en de Amsterdamse Thomaskerk artistieke programma’s samengesteld. Momenteel is Geerlings werkzaam als gastcurator bij de Oude Kerk, gastdocent bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, adviseur Ontwikkeling- en Onderzoeksubsidies bij CBK Rotterdam en is ze curator-in-residence aan het International Studio & Curatorial Program in New York.

(1972, Amsterdam), beeldend kunstenaar, filmmaker en documentair fotograaf, volgde de opleiding Fotografische Vormgeving aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag (1990-94). Deelnemend aan de Joop Swart Masterclass (World Press Photo 2003), start ze in 2005 tijdens een artist-in-residence in Atelier Holsboer aan de Cité Internationale des Arts te Parijs, een langlopend documentair- en multimedia-project ‘I Am- Paradox Identity’, vervaardigd in nauwe samenwerking met jonge Moslimvrouwen in de banlieues van Parijs. In 2010 realiseert ze de fotografie opdracht Document Nederland van het Rijksmuseum en het NRC Handelsblad, ‘Zjeitu’: Een portret van de Nederlands Antilliaanse eilanden – Curaçao en Bonaire en diens bewoners, aan de vooravond van de autonome status op 10-10-2010. Frech behaalde in 2013 aan de University of Art and Design, HEAD-Genève te Zwitserland, haar Master of Fine Arts & Contemporary Artistic Practices, Work. Master – major Visual Arts. In 2016 verblijft ze drie maanden in Beiroet als artist-in-residence bij Ashkal Alwan – The Lebanese Association for Plastic Arts.

Jenneke Harings (1977) studeerde Nederlandse taal- en letterkunde aan de Katholieke Universiteit Nijmegen, tegenwoordig Radboud Universiteit. Ook behaalde ze haar Master in Comparative Literature aan University College London. Ze werkt als adviseur bij BKKC Brabants Kenniscentrum Kunst en Cultuur, met als aandachtsgebieden literatuur, media en cultuurbeleid. Daarnaast is ze commissielid van de Adviescommissie Cultuurprijzen van de gemeente Nijmegen.

May Heek (1984) begeeft zich met haar werk op het raakvlak van fotografie, print, video, design en installatie. Heek onderzoekt het spanningsveld tussen het werkelijke en het kunstmatige. Daarvoor maakt zij onder andere gebruik van de reflecterende kwaliteit van pigmenten, oppervlaktestructuren en digitale beeldbronnen. In 2015 behaalde Heek haar Master Fine Art Media aan de Slade School of Fine Art in Londen (UCL). Daarvoor volgde zij een bachelor fine art aan ArtEZ in Arnhem en was zij een van de deelnemers aan Photo Global, een eenjarig fotografieprogramma van de School of Visual Arts in New York. Haar werk werd onder meer tentoongesteld in het Gemeentemuseum Den Haag, Unseen Photo Fair, ING House, Londonewcastle Project Space, Site Sweden, Unfair Amsterdam, Nieuw Dakota en het Museum voor Moderne Kunst Arnhem.

is beeldend kunstenaar en studeerde aan de Rietveld-academie en de Rijksakademie van beeldende kunsten in Amsterdam en aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. In 2017 mocht hij de Jeanne Oosting Prijs in ontvangst nemen. Sinds 2013 is hij verbonden als docent aan de afdeling Painting van de AKI-ArtEZ Academie voor Art en Design in Enschede. Daarnaast is hij commissielid van de Commissie voor Ateliers en (Woon)Werkpanden Amsterdam (CAWA)en is hij lid van de programmaraad van tentoonstellingsruimte Nieuw Dakota. In het verleden was van Helmond adviseur bij het Mondriaanfonds.

Bas Hendrikx (1986) is freelance curator. Hendrikx stelde onder andere de tentoonstelling Hybrid Modus samen voor Skulptur Bredelar, werkte als curator aan het Impakt Festival 2016 en cureerde de tentoonstelling Running Time voor Marres in Maastricht. Hendrikx is bestuurslid van NEVERNEVERLAND. Van 2012 tot en met 2014 was hij co-director van Hotel Maria Kapel, een residency en tentoonstellingsruimte in Hoorn. Hendrikx is alumnus van het Curatorial Programme van De Appel arts centre. Hij organiseert regelmatig screening events onder de naam The Queer Series en werkt daarnaast aan een boek over authenticiteit in het post-digitale tijdperk dat in 2017 bij Valiz verschijnt.

Jasmina Ibrahimovic (1984) is theatermaker, schrijver, docent en festivalprogrammeur. Ze werkt als theatermaker voor het Rotterdams Wijktheater en als programmeur bij het International Community Arts Festival (ICAF). Daarnaast werkt zij als gastdocent community arts bij de Universiteit Utrecht, ArtEZ in Arnhem en de Codarts Academie in Rotterdam. Als theatermaker houdt zij zich bezig met geëngageerde kunst, community arts en amateurkunst.

Denise Jannah (1956) is vocaliste, zangpedagoge, componiste, tekstschrijfster, actrice, vocal- en inspirational coach. In 1979 heeft ze haar basisdoctoraal aan de juridische faculteit van de Universiteit Utrecht behaald en in 1992 haar diploma docerend en uitvoerend musicus. Als vocalist heeft is ze reeds ruim 30 jaar actief in verschillende stijlen, hoewel meest bekend vanuit de jazzhoek. Ze is leidster van het Denise Jannah Quartet, eveneens in duo en ruim 14 jaren opererend met gitarist Wolf Martini. Van 1993-1996 was ze docente jazz zang op de afdeling Wereldmuziek van het Rotterdams Conservatorium. Ze is onder meer bekend vanwege de vele nationale en internationale jazz- muziekfestivals waaronder het North Sea Jazz Festival. Haar meest recente werk ‘’ELLA!’’ over het leven en muziek van Ella Fritzgerald is haar laatste solo album en was tevens te zien tijdens 67 voorstellingen.

Sander Janssens (1986) is theaterredacteur bij het Parool, de Theaterkrant, Theatermaker en 8Weekly. Janssens studeerde in 2011 af aan de bacheloropleiding Writing for Performance aan de HKU. Tot 2015 schreef, regisseerde en produceerde hij eigen voorstellingen, die onder meer speelden op Oerol, Amsterdam Fringe Festival, Festival Over het IJ, Museumnacht Amsterdam en in het Compagnietheater.

is adviseur, fondsenwerver, pr-medewerker en auteur in kunst en cultuur, met als specialisaties dans en cultuurparticipatie. Haar bijzondere interessegebieden zijn werelddans, inclusiedans, community arts en wereldmuziek. Na een opleiding tot docent beeldende kunst heeft zij zich als projectleider op diverse terreinen van kunst en cultuur ingezet. Jolanda schrijft onder andere voor Dans Magazine en werkte bij Festival Springdance, Wereldculturencentrum RASA, Dansserver, LCA en Kunstfactor, waar zij voorstellingen en festivals programmeerde, en expertmeetings en publicaties verzorgde. Zij schreef het boek ‘Utrera del Norte’ over 25 jaar flamenco in Utrecht en samen met Joop Oonk ‘Unload to Upload’ over inclusiedans. Zij had zitting in verschillende gemeentelijke culturele adviescommissies in Utrecht, Rotterdam en Tilburg en is lid van de commissie amateurkunst bij Cultuurschakel in Den Haag. Momenteel is zij projectleider bij Indiaas koor Zangam in Den Haag en zakelijk leider bij Beeldend Danstheater Telder in Arnhem.

Arif Kornweitz rondde in 2013 zijn master Conflict Resolution & Governance af aan de Universiteit van Amsterdam. Kornweitz is actief als organisator van evenementen op het raakvlak van beeld en geluid. Hij is oprichter van het online radiostation Ja ja ja nee nee nee en partner bij non-fiction. Kornweitz is daarnaast onderdeel van het dj-collectief Malawi, werkzaam bij Red Light Radio en maker van elektronische muziek. Hij was eerder werkzaam bij het Muziekgebouw aan ’t IJ.

Jeroen Kramer (1975) studeerde in 1998 cum laude af aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag met het project Patchwork Architecture. Hij ontving diverse beurzen voor onderzoek naar de overlap en de verschillen tussen beeldende kunst, vormgeving en architectuur. Kramer werkt zowel in opdracht als autonoom. In 2008 was zijn werk City Dust onderdeel van de Architectuur Biënnale in Venetië. Met zijn recente project Meltdown Models exploreert Kramer mogelijke scenario’s voor ‘post-apocalyptische’ landschappen, stedenbouw en architectuur. Sinds 2013 is hij als hoofddocent verantwoordelijk voor het curriculum van de afdeling Design Lab van de Gerrit Rietveld Academie. Naast zijn ontwerp- en onderwijswerkzaamheden wordt Kramer regelmatig gevraagd om als onafhankelijk adviseur, vormgever of commissielid presentaties te verzorgen of advies uit te brengen.

(1981) is zakelijk leider, programmacoördinator en redacteur. Momenteel is zij zakelijk leider a.i. bij Corrosia Theater, Expo en Film in Almere Haven. Tot voor kort was zij werkzaam bij De Appel in Amsterdam, als zakelijk leider a.i. en als coördinator van het Curatorial Programme. Voor die tijd werkte ze voor Manifesta en De Brakke Grond. Saskia van der Kroef was enkele jaren eindredacteur bij het kunsttijdschrift Metropolis M en schreef voor o.a. Artforum, Metropolis M en Tubelight. Ze studeerde Algemene Cultuurwetenschappen (MA) en Visual Arts, Media & Architecture (MPhil, cum laude) aan de Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit.

Rob de Kuiper (1959) is actief als regisseur, acteur en docent. Hij volgde zijn opleiding aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Tussen 2000 en 2011 was hij vaste docent, coach en regisseur bij het festival Hollandse Nieuwe van het MC Theater. Sinds 2006 is hij artistiek leider en regisseur van het theatergezelschap Lange Mannen. Vanaf datzelfde jaar regisseerde hij ook verschillende muziektheaterproducties voor onder andere Via Rudoplhi, MC, Mojo en Max Tak Producties. Van 1997 tot 2002 was hij commissielid bij het Fonds Podiumkunsten en adviseur bij het Fonds voor de Letteren.

(1989) is performer, maker en consultant. Als vocalist/songwriter is hij verbonden aan projecten Mushroom Mosis en PaPa GoNi, hiernaast is hij mede-oprichter en bestuurslid van CLOUD/Danslab, een platform voor onderzoek naar beweging en performance. Hij doet momenteel onderzoek naar bewegingsesthetiek uit West-Afrika en rituelen uit de Afrikaanse diaspora in het Caribisch gebied en Brazilië. In zijn werk als consultant houdt hij zich vooral bezig met diversiteit, het makersklimaat, talentontwikkeling en community building. Sinds 2018 is Damani projectleider voor community arts bij het Laaktheater in Den Haag.

 

Marije Ligthart (1988) werkte na haar studies literatuurwetenschappen en politicologie aan de Universiteit van Amsterdam vijf jaar lang als programmamaker voor De Balie waar ze verschillende programma’s, series en festivals ontwikkelde. Daarnaast werkte ze in 2015 en 2016 als programmacoördinator en projectleider aan het forum ‘Re:Creating Europe’. Voor dit forum werkte ze samen met verschillende partners zoals DutchCulture, Het Stedelijk Museum, De Rijksakademie, Het Concertgebouw en Toneelgroep Amsterdam. Als freelance programmamaker werkt ze nu voor verschillende organisaties waaronder filmfestival Movies that Matter.

Imara Limon (1988) is freelance curator en doet onderzoek naar Nederlands koloniaal erfgoed. Zij maakte in 2016 de tentoonstelling ‘Zwart Amsterdam’ in het Amsterdam Museum over zwarte rolmodellen. Daarnaast ontwikkelde zij samen met Alessandro Vincentelli (BALTIC) en zes galeries in de Jordaan een uniek format voor de gezamenlijke tentoonstelling ‘Nieuw Amsterdams Peil’. Limon studeerde Kunstgeschiedenis, Museumstudies en Cultural Analysis aan de Universiteit van Amsterdam, en was onderdeel van het New World Summit team, opgericht door kunstenaar Jonas Staal. Limon werkte met Vivian Ziherl aan (internationale) tentoonstellingen waaronder in 2016 'BELL invites,' SMBA; 'No Longer at Ease,' Institute of Modern Art, Brisbane & 'The Life of Lines,' QUT Art Museum, Brisbane en de Jerusalem Show 2016, Al Ma'mal, Jeruzalem.

(Amsterdam, 1974) werkte jarenlang in de fotografie en hedendaagse kunst voor o.a. Foam en de Foundation Vincent van Gogh Arles. Sinds anderhalf jaar is ze zelfstandig curator en werkt als Curator in Green Culture met name met kunstenaars die zich bezighouden met de natuur en onze relatie tot de natuur. Vorig jaar richtte ze het platform O, Wonder! op, een tijdschrift en netwerk over de mens in het antropoceen. O, Wonder! is ontstaan uit verwondering voor de huidige tijd en bewondering voor creatieve antwoorden hierop. O, Wonder! is een platform voor kritische, geëngageerde en creatieve geesten die nadenken over urgente vraagstukken van onze tijd. O, Wonder! toont kunstenaars, schrijvers en denkers die zich bezighouden met Green Culture; klimaatverandering, alternatieve economieën, energietransitie en de notie van het Antropoceen. Met O, Wonder! als paraplu brengt Colette mensen en ideeën op verschillende manieren bij elkaar, off- en online.

Wiepko Oosterhuis (1966) studeerde gedragsbiologie en toegepaste filosofie in Wageningen en heeft veel kennis op het gebied van multidisciplinaire projecten. Van 2005 tot 2009 was hij lid van de commissie film bij de Raad voor Cultuur. Vervolgens maakte hij deel uit van de organisatie van verschillende filmfestivals, waaronder GoShort, Age of Wonder en Plaza Futura en was daarnaast programmeur van verschillende filmtheaters. Sinds kort is hij ook werkzaam als filmdistributeur van voornamelijk documentaires en animatiefilms. Oosterhuis was van 2009 tot 2016 adviseur Documentaire, Drama en Speelfilm bij het Mediafonds. Naast zijn rol als adviseur bij het AFK is hij lid van de adviescommissie Kunsten Noord-Brabant.

Marrigje Paijmans (1981) studeerde Historische Nederlandse Letterkunde, Moderne Nederlandse Letterkunde en Wijsbegeerte aan de Universiteit van Amsterdam. In 2015 promoveerde Paijmans op het werk van Joost van den Vondel. Na eerder als docent aan de Universiteit van Amsterdam en de Radboud Universiteit Nijmegen te zijn verbonden is ze sinds 2016 werkzaam als Teaching Fellow Comparative Literature aan de Universiteit van Utrecht. Eerder werkte Paijmans als redacteur bij de Arbeiderspers en Uitgeverij Boom. Daarnaast was ze actief als redactielid van het kunsthistorisch tijdschrift Simulacrum, als programmamaker literaire avonden bij Stichting Perdu en als algemeen medewerker bij De Balie. Paijmans is bovendien jurylid van de VSB Poëzie Prijs 2016 en de Libris Literatuur Prijs 2017.

Eva Pel (1973) studeerde sociale geografie van de UvA waaronder een semester Urban Planning in Los Angeles (UCLA). Daarnaast heeft zij een bachelor in fine art van de Gerrit Rietveld Academie en een master Artistic Research behaald aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Pel werkt als beeldend kunstenaar met maatschappelijk geëngageerde onderwerpen en uit dat in installaties, films, fotografie en boeken. Haar werk wordt getoond in binnen- en buitenland. Ze neemt deel aan het Arts/Science Academy honours programme for young artists and scientists van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Daarnaast doceert ze aan de vooropleiding van de Gerrit Rietveld Academie.

Guus Pengel (1963) is schrijver van muziek, theater- en televisieteksten. Pengel debuteerde in 1994 met de verhalenbundel Kaseko Verhalen. Vanaf 1998 heeft hij zich meer toegelegd op het schrijven van scripts. Hij schrijft cabaretteksten en -liedjes voor Jörgen Raymann, Narsingh Balwantsingh en The Comedy Factory. Daarnaast schreef hij het script voor de kinderfilm Bounty, die getoond werd op verschillende internationale filmfestivals en prijzen won in Italië en Malta. Sinds 2016 is hij kunstadviseur bij het VSB Fonds. Daarnaast is hij organisator van evenementen – waaronder het eerste Dunya Festival.

(1979) is schrijver, regisseur en digital creative. Ze studeerde Filmwetenschappen aan de Complutense universiteit in Madrid. Aan de HKU behaalde ze een European Media Master of Arts waarbij ze de narratieve kruising tussen film en interactieve media onderzocht. Ze heeft een achtergrond als fotograaf en heeft langere tijd in de reclamesector gewerkt voordat ze de aandacht besloot te richten op haar (film)producties. Abajo Pérez is geïntrigeerd door het thema identiteit. Haar werk wordt door anderen vaak omschreven als poëtisch. Aan de IDFAcademy ontwikkelde ze in 2017 haar meest recente documentaire project.

Jojanneke Poorter (1983) is musicoloog met een specialisatie op het gebied van klassiek, jazz en wereldmuziek. Van 2008 tot 2015 bemiddelde zij met haar organisatie De Mecenas als creatief conceptontwikkelaar tussen de kunstwereld en andere sectoren. Sinds 2015 werkt ze freelance onder haar eigen naam als productieleider en geeft zij advies aan organisaties op het gebied van evenementen en productie. Ze werkte als freelancer onder andere bij het Grachtenfestival en Stichting de Vrolijkheid. Van 2013 tot en met 2015 was Poorter Cultuurverkenner in respectievelijk Noord en West voor het AFK.

Karin Post (1962) is choreograaf en curator en maakt dansvoorstellingen, theater, performances, films en animaties. Ze geeft haar belangstelling voor de beweging van het menselijk lichaam vorm in uiteenlopende kunstvormen. Ze danste in choreografieën van Krisztina de Châtel, Hans van Manen, Ton Simons en werkte met de componisten Guus Janssen en Yannis Kyriakides. Als curator van de Multidisciplinaire productie 'Parelen/Pearls' in De Lakenhal in Leiden maakte ze in 2012 een tentoonstelling met het museum als platform voor dans. Hier kon de bezoeker ervaren wat kunst en dans elkaar te vertellen hebben over beweging en bewogen worden. Post verdiepte zich in nieuwe media en computertechnieken (motion capture) in relatie tot moderne dans. Ze doceert en schreef 'Soupez, Soupez! aan tafel met dansers', een kookboek door en voor dansers en kunstenaars.

(1967) is sinds 2002 vaste pianiste van het Schönberg Ensemble, inmiddels het Asko/Schönberg. Solistisch heeft zij meer dan 20 Pianoconcerten uitgevoerd op gelegenheden als het Holland Festival, series de PROMS, de Zaterdagmatinee, Tijdgenoten en de Donderdagavondserie in het Muiekgebouw aan t IJ. Met het Asko/Schönberg en andere ensembles speelt zij op festivals over de hele wereld. Haar eigen ensemble Pianoduo Post & Mulder viel op met spraakmakende muziektheaterproducties en bracht 2 CD’s uit met voor hen gecomponeerde werken van Nederlandse componisten. Zij speelt daarnaast in vele Nederlandse orkesten, met name het Radio Filharmnosch Orkest.

(1968) studeerde Historische letterkunde (RUL) en Grafische Vormgeving en Interactie ontwerp (HKU). Hij werkt sinds 1993 als ontwerper. Na ervaring opgedaan te hebben als grafisch ontwerper en vanaf 2000 als interactieontwerper (o.a. bij Eden design and communication), heeft hij zich bij IJsfontein verder ontwikkeld in script writing en regie, game design, ruimtelijke interactie en inhoudelijke en strategische concepten voor interactie in musea en voor de gezondheidszorg. Met de vele projecten die hij ontwerp en regisseerde won hij 26 nationale en internationale prijzen. Hij geeft de afgelopen jaren creatieve leiding aan de tak van IJsfontein die zich bezig houdt met interactieve ruimtes en verhalende belevingen.

Richtje Reinsma (1979) is experimenteel tekenaar, beeldend kunstenaar en publicist. Haar beeldende werk was te zien in onder andere Museum Van Loon, Mediamatic, Garage Rotterdam, Onomatopee in Eindhoven, SECONDroom in Brussel en het Wende Museum in Culver City (VS). Reinsma is mede-oprichter en deelnemer van de kunstenaarscollectieven Het Harde Potlood, De Parasiet en De Rituelenclub. Van 2010 tot en met 2013 werkte ze mee aan het prijswinnende radioprogramma Plots (VPRO). Haar artikelen verschenen onder meer in Skrien, Raster, Mister Motley en Kunstbeeld. In 2014 werd Reinsma genomineerd voor de Prijs voor de Jonge Kunstkritiek.

Pieter de Ruiter is deskundige op het gebied van dans en (bewegings-)theater. De Ruiter is ruim 25 jaar nationaal en internationaal actief als maker en producent van dans- en theatervoorstellingen en als docent ballet en hedendaagse dans. Hij studeerde aan de Scapino Dans Academie en danste bij Introdans, Het Lyon Opera Ballet en The Batsheva Dance Company. Momenteel is Pieter de Ruiter werkzaam als choreograaf en regisseur van zijn eigen stichting Dansity Amsterdam. Daarnaast is hij werkzaam als programma-adviseur voor diverse culturele instellingen waaronder de Cultuurcommissie Utrecht.

(1988) studeerde kunstgeschiedenis aan de Universiteit Leiden, gevolgd door de Master Museumconservator aan de VU/UvA. Tussen 2010 en 2016 maakte ze deel uit van het conservatorenteam van het Stedelijk Museum Amsterdam. Eind 2016 publiceerde ze met Frits Gierstberg een bloemlezing van Nederlandse fotografiekritiek, Tussen kunst en document. Fotografiekritiek in Nederland 1980-2015 (nai010). Afgelopen jaar deed ze onderzoek naar de fotografiecollecties van Tate en Museum Boijmans van Beuningen, coördineerde ze het lezingenprogramma van Unseen en was ze interim curator bij het Fotomuseum Antwerpen. Op dit moment werkt ze bij Paradox en Marres – Huis voor Hedendaagse Cultuur aan enkele tentoonstellingen, presenteert ze de talkshow De Donkere Kamer en schrijft ze voor tijdschriften als Metropolis M en EXTRA.

Nico Schaafsma (1950) is hoofd externe betrekkingen bij Operadagen Rotterdam. Hij was van 2001 tot 2008 werkzaam als adjunct-directeur bij schouwburg Odeon De Spiegel, in dezelfde periode richtte hij het Nederlands KamerOpera Festival op waar hij tot 2008 directeur van was. Daarna was Schaafsma acht jaar actief bij het Fonds Podiumkunsten als secretaris met onder andere de aandachtsgebieden muziek en muziektheater. Sinds 2016 neemt Schaafsma zitting in het bestuur van Project Wildeman en de Raad van Toezicht van Operafront. Ook maakt hij als adviseur deel uit van de commissie integrale afweging van de Cultuurraad van Stichting Cultuur Eindhoven.  

doet onderzoek naar culturele fenomenen vanuit het perspectief van theater, dans en performance. Daarnaast is ze als docent theorie verbonden aan het Lucia Marthas Institute for Performing Arts en als regieassistent aan het gezelschap Schweigman&. Ze is lid van de VSCD jury dans en het bestuur van De Châtel sur place. Naar haar studie uitvoerend dans aan de Rotterdamse Dansacademie (2001) heeft ze gewerkt voor gezelschappen zoals Dansgroep Krisztina de Châtel, LeineRoebana, Schweigman& en verdiepte zij zich in Anouk van Dijk’s onderwijsmethode Countertechnique. Met de Master Contemporary Theatre, Dance and Dramaturgy aan de Universiteit Utrecht in 2018 heeft ze zich gespecialiseerd in dansdramaturgie, met name de dramaturgie van de relatie tot de toeschouwer in hedendaagse dansvoorstellingen.

( Oostburg 1982 ) studeerde docentopleiding Beeldende Kunst aan de Fontys Hoge Scholen Tilburg. Na haar verblijf in Berlijn,' Kunstfabrik am Flutgraben', studeerde ze in 2004 af aan de Gerrit Rietveld academie met aansluitend de 2- jarige postacademie Ateliers '63. Ze specialiseerde zich in collage en performance. Johanna zet zich naast haar kunstenaarschap in voor de positie van kunstenaars in de maatschappij en is betrokken bij het debat rond de  ( fysieke ) ruimte voor kunstenaars binnen Amsterdam. Enkele jaren na haar afstuderen richtte zij in samenwerking met woningbouw vereniging Stadgenoot de Stichting 'THE BOOKSTORE FOUNDATION' op, een organisatie met een sociale grondslag die zich inzet voor betaalbare woon-werk en expositieruimte voor kunstenaars binnen de stad Amsterdam.

Fie Schouten studeerde klarinet en basklarinet aan het Conservatorium van Amsterdam. Als specialiste in nieuwe muziek treedt zij veelvuldig op als soliste en daarnaast met eigen ensembles zoals trio To Be Sung, rietentrio Kassandra, het duo Kaida en als duo met accordeonist Marko Kassl. Schouten won prijzen op het Internationale Gaudeamus Vertolkersconcours, het 13e Internationale Kamermuziekconcours te Illzach (Frankrijk) en de Tera de Marez Oyens Prijs. Haar cd's Of Villages and Spaces (Kaida, 2005), Amsterdam, de wereld (To Be Sung, 2007) en Spielzeug (bklar,acc,trb, 2009) kwamen uit op Karnatic Lab Records.

is kunstenaar, ontwerper en ondernemer. Al op jonge leeftijd werd ze blootgesteld aan streetculture, dit leidde tot haar liefde voor hiphop, streetart en mode. Met behulp van diverse artistieke technieken zoals zeefdruk, grafisch ontwerp, printmaking en mode creëert zij visuele verhalen. Haar dagelijkse praktijk bestaat uit samenwerkingsverbanden met diverse autonome kunst- projecten en instellingen. Ze onderzoekt en bevraagt hedendaagse culturele identiteit en de invloed van economie, erfgoed en politiek op de toekomst van globalisering.

Tijdens haar studie theaterwetenschap in Amsterdam, Hamburg en New York heeft Janine zich gespecialiseerd in muziektheater, historische personages en cultuurbeleid en –management. In september 2005 verliet ze het theater voor een baan als consulent amateurkunst bij stichting De Kunst, waar ze inhoudelijk en organisatorisch advies gaf over amateurkunst en cultuurbeleid. Als freelance adviseur Podiumkunsten en dramaturg ontwikkelt ze diverse cursussen speciaal voor amateurverenigingen,  adviseert ze diverse culturele organisaties over beleidsontwikkeling, projecten en financiën en ontwikkelt ze muziektheater-, hafabra-, en korenprojecten voor onder andere het Centrum voor Amateurkunst in Flevoland. In deze provincie heeft ze ook cultuur educatieprojecten voor het basisonderwijs ontwikkeld en uitgevoerd en geeft ze trainingen Creativiteitsontwikkeling voor het primair onderwijs. Sinds 2015 is Janine als dramaturg verbonden aan  het Jeugdtheatergezelschap LaBoManProducties en verzorgt ze op workshops en coachings op maat. Onder andere bij de voorstellingen ‘Narnia’ van het Nationaal Ballet en ISH.

Miranda Sloot (1970) is docent filmtheorie aan de Willem de Kooning Academie Rotterdam en docent kunsttheoretische vakken in het middelbaar onderwijs. Na haar studie Theater-, Film- en Televisiewetenschap werkte ze onder andere bij het Molenstraattheater in Wageningen en Het Ketelhuis in Amsterdam. Daarna was Sloot dertien jaar verbonden aan het Nederlands Filmfonds, de laatste drie jaar als hoofd animatiefilm. Na haar tijd bij het Filmfonds was ze de afgelopen vier jaar adviseur bij het Mediafonds.

Erica Smits is freelance cultuurjournalist en dramaturg. Smits werkt als vaste dramaturg bij het PS|theater in Leiden. Daarnaast is zij als freelancer verbonden aan Copycats (Productiehuis Rotterdam), Gienke Deuten en Danstheater Bos. Als specialist op het gebied van mime en bewegingstheater maakt zij onderdeel uit van de jury van de VSCD-mimeprijs. Voor Theatermaker en Theaterkrant schrijft Erica Smits over mime, bewegingstheater, performance, dans, poppentheater en toneel.

(Breda, 1980) is een Nederlands filmregisseur. In 2006 studeerde hij af aan de Nederlandse Film en Televisie academie. Zijn eindexamenfilm Otzenrath ontving Internationale prijzen waardoor hij meteen de kans kreeg om een eerste lange speelfilm te maken voor een minimaal budget. Hieruit volgde de film C'est déjà L'été (2010) die de eerste Nederlandse low-budget film werd die een nominatie ontving in de Tiger Competitie en een speciale vermelding kreeg van de Kring van Nederlandse Filmjournalisten op het Internationaal Film Festival van Rotterdam. De film ontving tevens een Gouden Kalf voor Beste Muziek en werd genomineerd voor het Beste Scenario. Naast zijn eerste speelfilm maakte hij nog voor televisie het drama Anvers (2010) waar hij een Gouden Kalf en een Fipa d'or voor won en het drama "De hoer en het meisje" (2011). Smits staat bekend om zijn acteursregie en neemt vaak zelf het scenario en de montage voor eigen rekening. Voor zijn laatste film Waldstille (2017) was hij regisseur, scenarist en co-editor.

Michaël Snitker (1966) is grafisch ontwerper. Na zijn opleiding in Den Haag woonde en werkte hij enkele jaren in Rotterdam en New York, sinds 1996 is hij als zelfstandig ontwerper werkzaam vanuit zijn studio in Amsterdam. Zijn werkdomein speelt zich voornamelijk af in de culturele sector en concentreert zich op het grafisch ontwerp en de productie van boeken en visuele identiteiten, zoals museale presentaties en tentoonstellingen. Daarnaast initieert Snitker autonome onderzoeksprojecten in samenwerking met uitgevers, architecten, fotografen, beeldend kunstenaars en schrijvers. Naast zijn activiteiten als ontwerper doceert hij sinds 2005 regelmatig aan de masteropleiding van de Academie van Bouwkunst in Amsterdam en de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag en was hij tot 2017 commissielid bij het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie voor de deelregelingen vormgeving, activiteitenprogramma’s en de meerjarige programma’s.

Vera Stiphout (1968) is filmmaker, beeldend kunstenaar en kunsthistoricus. Zij behaalde haar Bachelor Fine Art aan de Gerrit Rietveld Academie en vervolgde haar studie aan de Universiteit van Amsterdam met een Master Kunst van de Nieuwste Tijd. Ze specialiseerde zich op het gebied van performance, film- en videokunst. Stiphout heeft als  producent, schrijver, curator en artistiek/zakelijk leider voor diverse culturele organisaties gewerkt zoals Stichting Limboland, Extrapool Nijmegen en Stedelijk Museum Bureau Amsterdam. Daarnaast was Stiphout adviseur bij het Mediafonds. Haar films zijn vertoond op het Nederlands Film Festival, Impakt en op enkele festivals/locaties in het buitenland.

Ester Stoelinga is beeldend kunstenaar en heeft zich toegelegd op kunsteducatie, talentontwikkeling, community art en amateurkunst. Stoelinga studeerde aan de Rietveld Academie in Amsterdam, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag en de Universidade Belas Artes in Lissabon. Sinds 2005 is zij eigenaar van Debuski, waarbinnen ze kunstenaars en organisaties - vooral op het gebied van community art en amateurkunst - in alle disciplines ondersteunt bij hun projecten. Ze werkte daarnaast twee jaar voor de Stichting Amateurkunst Amsterdam (SAKA), is projectmanager bij Stichting Educatieve Projecten (SEP) geweest, heeft gewerkt voor het ZID Theater en was oprichter van De Bus Kinderkunst. Van 2013 tot en met 2016 was ze adviseur bij Mocca voor de leerlijn beeldende vorming.

(1982) is mode- filosoof. Ze verwierf nationale bekendheid dankzij haar column 'mode volgens Aynouk Tan' in het NRC Handelsblad waarvoor ze zich wekelijks in een andere outfit hulde om de historische, artistieke en maatschappelijke betekenis ervan te bespreken. Tegenwoordig werkt ze als journalist, curator, docent en art- director voor een breed scala aan opdrachtgevers waaronder Radio 1, het Stedelijk Museum, Vodafone en Stichting Mama Cash. Al haar werkzaamheden staan in het teken van kritische reflectie op- en (culturele) analyse van de manier waarop mode en kleding onze identiteit, perceptie en gedrag vormen.

is adviseur, redacteur en coach documentaire bij de productiebedrijven Submarine en Halal. Zij adviseert tevens voor o.a. het IDFA, het Prins Bernard Cultuurfonds, het Vlaams Audiovisueel Fonds, is voorzitter van het bestuur van Near/by film en vaste examinator bij de Master van de Filmacademie. Zij was tot 2017 hoofd documentaire bij het Mediafonds. Daarvoor werkte zij als beleidsmedewerker en programmamaker film, beeldende kunst en nieuwe media bij de Rotterdamse Kunststichting en als programmamaker kunst en nieuwe media bij debatcentrum de Balie. Daarnaast zit zij regelmatig in jury’s bij nationale en internationale filmfestivals, zoals in 2016 bij het IDFA voor de competitie lange internationale documentaire en bij Hot Docs in Toronto en bij de Cross Video Days in Parijs als expert in de interactieve documentaire.

Suzanne van de Ven is zelfstandig curator en schrijver gevestigd te Amsterdam. Ze is adviseur voor de Raad voor Cultuur. Tot 2015 was Van de Ven adviseur bij het Mondriaan Fonds en daarvoor extern adviseur bij SKOR. Als curator realiseerde ze verschillende internationale tentoonstellingsprojecten voor o.a. Badischer Kunstverein Karlsruhe, Kunsthalle Fridericianum Kassel en Goethe Institut Amsterdam. Van de Ven was professor aan de Staatliche Hochschule für Gestaltung Karlsruhe in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam en het Stedelijk Museum Amsterdam en docent aan LUCA, University College of Arts Brussel tot 2014, momenteel is ze verbonden aan de Gerrit Rietveld Academie.

Giny Vos (1959) maakt voornamelijk kunstwerken in de openbare ruimte. Zij is beeldhouwer, installatie- en lichtkunstenaar en werkt veel met nieuwe technieken, die zij vaak zelf ontwikkelt. Vos studeerde aan de Rietveld Academie en de Rijksacademie en heeft haar atelier in Amsterdam. Haar werk was te zien tijdens vele tentoonstellingen en tijdelijke installaties in binnen- en buitenland. Daarnaast maakt veel van haar werk onderdeel uit van de openbare ruimte in stedelijke ontwikkelingsgebieden. In 2011 was ze finalist voor de Amsterdamse Straatkunstprijs. Recent was zij  als mentor verbonden aan het Mondriaanfonds  via de werkbijdrage Jong Talent.

Jochem de Vries (1979) is scenarioschrijver en regisseur. Hij is afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en studeerde daarna scenario aan de Andrzej Wajda Master School in Warschau. Hij maakte talloze korte experimentele- en fictiefilms. In 2009 werd zijn korte film Missen genomineerd voor een Gouden Palm op het filmfestival van Cannes. In 2014 ging zijn eerste speelfilm Cornea in première waarmee hij onder andere op het Nordic International Film Festival in New York in de prijzen viel. De Vries werd onderscheiden met de award voor beste regie. Zijn verhalen kenmerken zich door een sterke visuele taal. De Vries focust in zijn werk op eenvoud en karakters die moeite hebben zich verbaal te uiten. Naast zijn werk als filmregisseur maakt hij ook opdrachtfilms en doceert hij.

Jochem de Vries (geboren op 13 december 1979, Nieuwegein, Nederland) wekte zijn interesse in de wereld van film al op 17-jarige leeftijd. In het tweede laatste jaar van de Rudolf Steiner School (middelbare school) besloot hij een videofilm te maken, waarin hij de leraren en klasgenoten de leidende rollen gaf. Later studeerde hij aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht, waar hij de basis leerde van het schrijven en regisseren van films. In het derde jaar schreef en regisseerde hij zijn eerste serieuze film met een speeltijd van 25 minuten. "Gesloten" (ook bekend als "Locked") die op sommige Filmfestivals is geselecteerd.

Florian Weigl (1985) werkt als curator bij V2_, Lab for the Unstable Media in Rotterdam. Hier vormt het spanningsveld tussen samenleving en technologie de context voor onderzoek in de kunst. Projecten hebben betrekking op de innovatieve kracht van kunst en cultuur in onze technologische samenleving. Daarnaast werkt Weigl als curator, schrijver en adviseur binnen de beeldende kunst met een focus op het snijvlak tussen kunst en technologie. Daarbij is hij zowel binnen als buiten de museale context actief. Zo was hij werkzaam als programmamaker/curator voor Stichting NDSM-werf en was hij onderdeel van het team dat de culturele kelder van Trouw Amsterdam, De Verdieping, programmeerde. Daarnaast co-cureerde hij exposities van het FIBER festival en het symposium van TodaysArt.

studeerde middeleeuwse geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en in Rome en Los Angeles. Als amateurvioliste en bestuurder is en was ze actief in verschillende amateurorkesten. Na haar studie werkte ze voor de Nederlandse Bachvereniging en het Amsterdam Baroque Orchestra & Choir. Vervolgens was ze zakelijk leider/productieleider bij Opera Spanga waarmee ze onder meer operafilms produceerde. Momenteel is ze manager van het Rotterdam Philharmonic Gergiev Festival en is ze sinds kort ook verantwoordelijk voor de opnameprojecten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest (o.a. Medici TV). Ze is als freelancer werkzaam geweest voor de Nationale Koren (zakelijk leider), Fonds Podiumkunsten (adviseur) en voor de Mariinsky Foundation of America in New York, St. Petersburg en Moskou (producent).

Lisa van Woersem studeerde Sociologie en Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Ze is werkzaam als creatief producent bij Paradiso Melkweg Productiehuis en producer van de Paradiso Vinyl Club. Eerder werkte ze als onderzoeker en projectleider Cultuurindex bij de Boekmanstichting en als editor van het tijdschrift Boekman. Van Woersem deed bij deze stichting in 2013 en 2014 onderzoek naar de rol van cultuurbeleid in de popsector.

Yan Ting Yuen (1967) studeerde Communicatiewetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Yuen debuteerde als regisseur in 2001 met de korte documentaire ‘Chin.Ind.: Life Behind The Serving Hatch’, die genomineerd werd voor de Nationale Filmprijs. Haar tweede film is een muziekdocumentaire die genomineerd werd voor de Juryprijs op het Sundance Filmfestival 2005 en ze ontving de Prix du Meilleur Essai op het Montreal Internationaal Filmfestival in 2007. Ook regisseerde ze de documentaire ‘Dinner with Murakami’, die geïnspireerd is op de surrealistische wereld uit de boeken van de Japanse auteur. Hiermee won ze in 2008 de publieksprijs op het Berlin Asian Hot Shots festival.

Mascha van Zijverden (1968) heeft een bachelor in Fashion Design van ArtEZ en een master in Art Education aan het Piet Zwart Institute. Voordat ze haar professionele carrière binnen het kunstonderwijs begon, was Van Zijverden enkele jaren actief als zelfstandig modeontwerper en was zij werkzaam bij verschillende Nederlandse ontwerpers, waaronder Viktor&Rolf en Alexander van Slobbe. De afgelopen vijftien jaar was van Zijverden hoofddocent van de bachelor Fashion Design aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht, course leader van de Master Fashion Design aan de Utrecht Graduate School of Visual Art & Design en course director van de Fashion Masters aan ArtEZ. Sinds 2014 is Van Zijverden binnen ArtEZ werkzaam als onderzoeksmedewerker bij het Modelectoraat en het Lectoraat kunst- en cultuureducatie. Ze richt zich binnen haar huidige projecten voornamelijk op de innovatie van het Nederlandse designonderwijs, met een focus op het maakproces. Ze onderzoekt daarbij hoe de synergie tussen traditionele ambachten en digitale technologieën kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe productiemethoden en duurzame eindproducten.

Rogier van Splunder (1981) is momenteel zakelijk directeur (a.i.) bij Stichting Slagwerk Den Haag en executive producer voor Stichting doubleA. Hij volgde zijn opleiding aan de HEAO Amsterdam en studeerde in 2003 af in  commerciële economie. Na diverse financieel/administratieve opdrachten, oprichter van het muzieklabel Beep! Beep! Back up the Truck! en opdrachten op het gebied van theater en muziek is hij tussen 2009 en 2017 werkzaam geweest voor Stichting Asko|Schonberg waarvan de laatste drie jaar als directeur. 

Michael Klier (1962) was vroeger werkzaam als altviolist, onder andere bij het Radio Symphonie Orkest. Daarna was hij coördinator educatie bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest, manager educatie bij het Muziekcentrum van de Omroep en tegenwoordig is hij creatief producent en adviseur.